بررسی درمان ناباروری زنان در وبینار جایگاه و کاربرد پزشکی

وبینار «جایگاه و کاربرد پزشکی بازساختی در درمان ناباروری زنان» با حضور اساتید این حوزه برگزار می‌شود.

تصویر بررسی درمان ناباروری زنان در وبینار جایگاه و کاربرد پزشکی

به گزارش سایت خبری پرسون، سهیلا عارفی جراح دبیر علمی وبینار گفت: در سال‌های اخیر کاربرد پزشکی بازساختی و سلول‌درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها و آسیب‌های بافتی و عضلانی و همچنین، بازسازی بافت‌هایی که در اثر فرایند طبیعی افزایش سن دچار زوال می‌شوند، یکی از محورهای اصلی پژوهش‌های پزشکی و علوم و فناوری‌های زیستی در جهان بوده است.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم در این زمینه، افزایش باروری زنانی است که به دلایل گوناگون، از جمله افزایش سن یا آسیب به تخمدان با ناباروری مواجه می‌شوند.

عارفی گفت: تمرکز اصلی ما در این وبینار بر ناباروری زنان است و به بررسی ابعاد مختلف کاربرد پزشکی بازساختی، مهندسی بافت و سلول‌درمانی در درمان ناباروری ناشی از نارسایی تخمدان می‌پردازیم.

وی افزود: اثربخشی سلول‌درمانی در درمان ناباروری ناشی از نارسایی تخمدان، شاخص‌های مهم در ارزیابی و ایمنی‌سازی سلول‌درمانی و مهندسی بافت، چشم‌اندازهای سلول‌درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان ناباروری و کاربرد سلول‌های بنیادی در بازسازی اندومتر، از محورهای اصلی این وبینار خواهد بود.

عارفی با اشاره به حضور اساتید برجسته در این وبینار بیان کرد: امیدواریم این وبینار بتواند اطلاعات به روز، ارزشمند و کاربردی در این حوزه در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

وبینار «جایگاه و کاربرد پزشکی بازساختی در درمان ناباروری زنان» ششم آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

منبع: مهر

363306