قیمت دارو افزایش می‌یابد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: افرایش قیمت دارو‌ها از سال گذشته انجام شده و این افزایش قیمت بر روی دارو‌ها اجتناب ناپذیر است.

تصویر قیمت دارو افزایش می‌یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت برخی داروها و مسکن‌ها، اظهار کرد: افرایش قیمت داروها از سال گذشته انجام شده و این افزایش قیمت بر روی داروها اجتناب ناپذیر است و متاسفانه این افرایش قیمت از سال گذشته و با توجه به اینکه امکان تحت پوشش قراردادن همه داروها با ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نبود به وجود آمد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت و گرانی داروها اتفاق جدیدی نیست گفت: به طور مثال برخی از اقلام که نیازمند نسخه نبودند یا داروهای حیاتی به شمار نمی‌آمدند را سازمان غذا و دارو به ناچار تبدیل به ارز نیمایی کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: البته تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد از داروهایی که با ارز ۴۲۰۰تومانی محاسبه می‌شوند به صورت ارز کامل هستند و الباقی اقلام از طریق ارز نیمایی انجام می‌شوند.

شانه ساز افزود: هزینه‌هایی برای پرکننده‌‌ها و بسته بندی جعبه ها ایجاد می‌شود که آنها را باید با ارز آزاد محاسبه کرد، به همین دلیل افزایش قیمت در بخشی از داروها اجتناب ناپذیر است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تفاوت بخش ارز نیمایی به ارز ترجیحی همین موضوعات است گفت: باید اعتبارات بالاتری برای مابه تفاوت نرخ ارز برای داروها در نظر گرفته شود و سازمان‌های بیمه‌گر نیز در این راستا حمایت کنند تا فشار کمتری به مصرف کننده وارد شود.

منبع: فارس

367459