بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

اگر کسی دچار اضطراب «افراطی وغیر منطقی» شود؛ مشکل عادی را «فاجعه‌ای» می‌پندارد که «به زودی» و «اجتناب‌ناپذیر» بر او فرود می‌آید و می‌پندارد، به خاطر «خطاها وگناهان نابخشودنی» که حتی «در گذشته‌های دور» مرتکب شده است سزاوار این «بلای بزرگ» است!
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای درست محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی گفت: باید مراقبت‌های جدی در زمان ورود مسافران از طریق پروازهای خارجی و یا مرزهای زمینی صورت گیرد که متاسفانه این کار انجام نشد و شاهد انتقال ویروس کرونای انگلیسی به کشور بودیم.
باتوجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و جهش ویروس‌کرونا، بسیاری از افراد برای رفتن به سفر‌های نوروزی آماده شده اند این درحالی است که طبق دستور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است اما سفر به شهر‌های آبی و زرد با رعایت کامل شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۷۳ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

رییس جمهوری با بیان اینکه هنوز خطر موج چهارم کرونا منتفی نشده است، گفت: غیر از چند استان که باید مراقبت بیشتری کنند، همه استان‌ها شرایط خوبی دارند و باید این وضعیت خوب را نگاه داریم. اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می‌کند.
جدیدترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا(CDC) نشان داده است که اغلب موارد ابتلای حاد به بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی ظاهر می‌شود.

متاسفانه باوجود تلفات بالای 60 هزار نفری نوعی از عادی‌انگاری پدید آمده است و بسیاری تصور می‌کنند که با رعایت برخی شیوه‌نامه‌ها قادر به محافظت از خود در هر شرایطی هستند. اگر بروز این حالت را در کنار محدودیت‌های مختلف و زحمت‌ساز و آزاردهنده یک‌سال گذشته و خستگی مفرط مردم قرار دهیم و دولت هم با موضوع مسافرت‌ها کج‌دار و مریز برخورد کند، امکان وقوع امواج گسترده مسافرت‌ها دور از ذهن نیست.

پرسون بررسی کرد؛

سرخوشی, ناخوشی های یک وزیر!

در آستانه پیک چهارم کرونا، دل نگرانی های مردم افزایش یافته است و در این اثنا حرفهای عجیب و غریب آقای وزیر، مردم را سردرگم ساخته و نگرانی آینده را به همراه می آورد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۸۸ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۱۶ نفر رسیده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مردم درخواست می کنم که اگر برای کنترل وزن به رژیم غذایی نیاز پیدا می‌کنند، حتما به کارشناسان تغذیه مراجعه کرده و به تبلیغ‌های سایت های مجازی توصیه افراد غیرمتخصص و سودجو و نیز مربیان باشگاه‌ها توجه نکنند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا ۶۱ قربانی دیگر گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۶۰ هزار و ۹۲۸ نفر رسید.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر کردن در ایام نوروز بازی با مرگ است، گفت: از مردم تقاضا دارم که سفرهای ایام نوروز را به زمان دیگری موکول کنند هیچ وقت برای سفر کردن دیر نیست اما اکنون با این شرایط سفر نکردن بهترین راهکار است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

نسخه الکترونیک موجب سهولت کار مردم می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ویزیت بیماران، دریافت دارو و سایر خدمات درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی بدون نیاز به دفترچه و از طریق کارت شناسایی به بیماران ارائه می‌شود و پروژه نسخه الکترونیک موجب سهولت کار مردم می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت:

برای رفتن به سفر چند ماه صبر کنید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم تا چند ماه دیگر و تا زمانیکه به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون علیه کرونا برسیم، صبر کنند و به سفر نروند.