بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ایجاد مراکز تجمیع در شهرها برای تسهیل و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون، گفت: با احتساب ۲۶ هزار و ۹۰۰ تیم واکسیناسیون، این پتانسیل را در آینده خواهیم داشت که به زودی روزانه یک میلیون دوز واکسن تزریق شود.
بیش از یک سال از آغاز همه‌گیری می‌گذرد و کووید-۱۹ هنوز بخش‌هایی از جهان را به شدت درگیر خود کرده است اما دانشمندان هشدار می‌دهند که ویروس دیگری می‌تواند طی چند ماه آینده تبدیل به تهدیدی جدی شود و آن "آنفلوانزا" است.
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر خبر داد:

انجام تست سریع کرونا از مسافران در بندر حقانی+جزییات

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله با شیوع کووید ۱۹ در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است.

وزارت بهداشت هند در جدیدترین آمار خود از وضعیت شیوع کرونا ویروس در این کشور اعلام کرد: در مدت ۲۴ ساعت ۳۶۶ هزار و ۱۶۱ مورد جدید ابتلا و ۳۷۵۴ مورد فوتی گزارش شده که میزان بسیار ناچیزی کاهش داشته است.
نخستین محصول تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" در فاز یک کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان فردا (۲۱ اردیبهشت) رونمایی می‌شود.
بیمه دندان پزشکی یکی از مهم‌ترین خدمات بیمه درمانی است. اگر یک بار درد دندان را تجربه کرده باشید و تجربه پرداخت هزینه‌های سنگین دندان پزشکی را داشته باشید، به خوبی می دانید وجود بیمه تکمیلی دندان پزشکی تا چه اندازه اهمیت دارد.
محققان بین الملل در پژوهش کاربردی جدیدی نشان داده اند که استفاده از یک جعبه ساده تمیزکننده هوا که از فن های معمولی بهره می برد، می تواند به شکل قابل توجهی انتقال ویروس در هوا را کاهش دهد.
«اسپوتنیک لایت همان دوز اول اسپوتنیک وی است.» دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور با بیان این جمله عنوان کرد: تنها با تزریق دوز اول واکسن اسپوتنیک، بدن در حدود ۸۰ درصد نسبت به ویروس کرونا مقاوم می‌شود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۳۸۶ فوتی و ۱۴۱۴۱ ابتلای جدید

با فوت ۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۷۴ هزار و ۹۱۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

کاهش موارد بستری به علت کرونا در کشور

لاری گفت: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۶.۵ درصدی موارد مثبت بستری کرونا و کاهش ۱۴ درصدی تعداد افراد فوت شده نسبت به هفته قبل بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۶.۵ درصدی موارد مثبت بستری به علت کرونا، کاهش حدود ۱۴ درصدی در تعداد افراد فوت شده و کاهش ۲۶ درصدی در موارد سرپایی مثبت شناسایی شده نسبت به هفته گذشته بودیم.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام کرد:

واکسیناسیون 13 میلیون نفر از گروه پرخطر تا پایان تیر ماه

رییس جمهوری با بیان اینکه تهیه، تامین و ساخت واکسن اصلی‌ترین اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت است، گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت، تا پایان تیرماه ۱۳میلیون نفر گروه پرخطر درکشور واکسینه خواهند شد.
یک بررسی جامع از شواهد موجود درباره ماهیت ویروس کرونا به خوبی توضیح داده است که چرا درمان این بیماری تا این اندازه دشوار است.