بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ایران یکی از معدود کشورهایی است که تمامی پلتفرم‌های تولید واکسن را در اختیار دارد، گفت: راه ۲۰ ساله در واکسن سازی در مدت چند ماه طی شد.

با افزایش روند واکسیناسیون در کشور گزارش‌ها و انتشار فیلم و تصاویر در فضای مجازی حکایت از ازدحام جمعیت و تجمع سالمندان و خانواده‌های آنها و تشکیل صف‌های طولانی در مراکز واکسیناسیون دارد.

با حضور فرمانده کل سپاه؛

واکسن نو ترکیب نورا رونمایی شد

واکسن «نورا» محصول دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی رونمایی شد.
بیماری کووید ۱۹ با تمام عوارضی که از خود در سراسر دنیا برجای گذشته است، هنوز به طور کامل مهار نشده و هر روز خبرهای تازه‌ای از نوع جهش یافته و تاخت و تاز این ویروس در جهان به گوش می‌رسد.
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا، از برگزاری شانزدهمین جلسه این قرارگاه به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی، در روز دوشنبه هفتم تیر ماه جاری در محل وزارت کشور خبر داد.
مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به جنجال های توئیتری این روزها گفت: بنده از برداشت‌همکاران شما ناراحت شدم و کسی که قیمت واکسن را بعد از تزریق واکسن مطرح می کند لایق بیش از اینها است.
رئیس سازمان بازرسی گفت: همکاران ما از ابتدای تولید واکسن در وزارت بهداشت مستقر هستند و به ویژه در رابطه با رفع مشکلات ۴ شرکت تولید کننده واکسن مانند ترخیص مواد اولیه از گمرک و اعطای مجوزها کمک‌هایی شایانی کرده‌اند.
نتایج یک بررسی در وزارت بهداشت آرژانتین نشان می‌دهد که یک دُز از واکسن کروناویروس اسپوتنیک V یا آسترازنکا می‌تواند خطر مرگ و میر در افراد بالای ۶۰ سال را ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

ظاهرا قرار نیست، اظهارات دور از ادب و طلبکارانه روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان به اتمام برسد و در روزهایی که واکسیناسیون عمومی به‌صورت بسیار کُندتر از کشورهای همسایه پیش می‌رود و به یک مطالبه ملی تبدیل شده.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با مشکلات عصبی ناشی از بیماری کووید ۱۹ نکاتی را متذکر شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۱۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۵۸۸ نفر رسید.
محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس گفت: پیش‌بینی می‌شود واکسن "رازی کوو پارس" اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال وارد مرحله واکسیناسیون عمومی خواهد شد.