گسترده‌ترین قرنطینه کرونا در این شهر آغاز شد

گسترده‌ترین قرنطینه چین در شانگهای در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ در دو سال گذشته آغاز شد.
تصویر گسترده‌ترین قرنطینه کرونا در این شهر آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بزرگترین شهر چین یعنی شانگهای ،وسیع‌ترین قرنطینه این کشور، از سال ۲۰۱۹ تا کنون، را اجرایی کرد. شانگهای در جریان موج پیشین شیوع کرونا به شکل کامل قرنطینه نشده بود. قرار است فعالیت‌ها در این شهر بندری در دو مرحله اجرا شود؛ بنا به تصمیم مقام‌های محلی، نیمه شرقی شانگهای به مدت پنج روز و به شکل آزمایشی قرنطینه می‌شود. پس از آن بخش غربی این شهر نیز از اول آوریل قرنطینه خواهد شد.

در مرحله دوم قرنطینه، منطقه وسیع مرکز شهر در غرب رودخانه هوانگپو که شهر را تقسیم می‌کند، قرنطینه پنج روزه خود را آغاز خواهد کرد.

این شهر ۲۶ میلیون نفری، شیوع گونه‌های پیشین بیماری را با قرنطینه و محدودسازی در مناطقی که ویروس در حال گسترش بود مدیریت کرد. قرنطینه دو مرحله‌ای، گسترده‌ترین قرنطینه از زمانی است که شهر ووهان در زمان شناسایی کووید-۱۹ به طور کامل محدود شد.

شانگهای در روزهای اخیر ،۳۵۰۰ مورد مبتلا را شناسایی کرد

چین بیش از ۵۶۰۰۰ مورد تأییدشده در سراسر کشور را در این ماه گزارش کرده که بیشترین تعداد در استان جیلین در شمال شرقی این کشور است.

اداره پیشگیری و کنترل کووید-۱۹ در شهر شانگهای طی اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد که اقدامات جدید در حال اجرا در شانگهای با هدف «جلوگیری از شیوع ویروس، محافظت از زندگی و سلامت مردم و دستیابی به هدف پویای صفر کردن آمار کووید» است.

اعمال طرح جداسازی کودکان کرونایی از والدینشان

در شانگهای مقامات شانگهای در چین، کودکان مبتلا به کووید را از والدینشان جدا می‌کنند.

مقامات کمیسیون بهداشتی شانگهای از جداسازی نوزادان و کودکان خردسال مبتلا به کووید از والدینشان ،به دلیل ناامیدی از کنترل‌های سخت ویروس در شهر، خبر دادند.

طی کنترل‌های بی‌وقفه در چین، افراد با نتیجه آزمایش مثبت کرونا، حتی اگر بدون علامت باشند یا عفونت خفیف داشته باشند، باید از افراد غیرآلوده جدا شوند. مقامات مربوطه، با دفاع از سیاستی که اضطراب و خشم را در سراسر شهر گسترش داده است، تأیید کردند که این مسئله شامل کودکانی نیز می‌شود که تست کرونای آنها مثبت است؛ حتی اگر هیچ یک از اعضای خانواده‌شان درگیر بیماری نباشند.

وو کیانیو، یکی از مقامات کمیسیون بهداشت شهرداری شانگهای گفت: جای نگرانی نیست، کودکان کمتر از هفت سال در یک مرکز بهداشت عمومی درمان خواهند شد.

براساس اطلاعات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی چین، حتی نوزدان سه ماهه کرونایی نیز از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

391491