بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

شرکت داروسازی سینوفارم اعلام کرد: واکسن‌های تازه توسعه یافته این شرکت که سویه‌های دلتا و بتا کرونا ویروس را مورد هدف قرار می‌دهد بسیار موثر هستند.
فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به مشارکت بخش خصوصی برای واردات واکسن گفت: خوشبختانه طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا تمام فعالان اقتصادی، بازرگانان و تجار خوشنام کشور می‌توانند از مسیرهای تعریف شده در واردات واکسن مشارکت داشته باشند و بخش خصوصی که در این حوزه ورود کند مورد حمایت ستاد ملی کرونا قرار می‌گیرد.
وزیر بهداشت، در بازدید از مرکز واکسیناسیون بیمارستان شهید لبافی نژاد ضمن گفتگو با پزشکان و واکسیناتورهای حاضر در مرکز، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت این است که خانواده پرسنل بهداشت و درمان را واکسینه کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برای بازگشایی مطلوب مدارس کلیه خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی و همچنین دانش‌آموزان بالای ۱۷سال استثنایی در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.
مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره موضوع واکسیناسیون کارکنان شهرداری اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون 60 هزار نفر در شهرداری تهران از طریق دو مجموعه شرکت شهرسالم و گروه‌های سیار واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون شامل گروه‌های کارگری، پیمانکاری، شهروندان و خانواده پرسنل بوده‌ است.
دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی:

افزایش طول تحصیلی دوره های علوم پزشکی دکتری نداریم

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ برنامه یا مصوبه ای مبنی بر افزایش طول تحصیلی دوره های علوم پزشکی از جمله دکتری نداریم، گفت: ما نه تنها موافق افزایش طول دوره تحصیل در رده های علوم پزشکی نیستیم، بلکه طول دوره تحصیل برخی دوره های علوم پزشکی از جمله دوره دکتری طی یکی دو سال اخیر کاهش نیز یافته است.
یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سرعت وارادات واکسن با وجود بهانه های هشت ساله گذشته نشان می دهد که مشکل اصلی در داخل کشور بوده است.
امیر آشتیانی در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا عنوان کرد؛

تحویل 20 میلیون دز واکسن فخرا به وزارت بهداشت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا گفت: تا پایان سال به ۲۰ میلیون دوز واکسن فخرا را تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهیم داد.
مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز شواهد محکم و دلایل مشخصی مبنی بر تاثیر مستقیم استفاده از داروی رمدسیویر در ابتلا به قارچ سیاه و یا کاهش سطح ایمنی بدن وجود ندارد.
فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: قارچ سیاه در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، سرطان، نوتروپنی، پیوند عضو و در صورت مصرف طولانی مدت با دوز بالای استروئیدها می‌تواند منجر به موکورمایکوزیس شوند.
تا آمدن پیک ششم کرونا فرصت ۶ تا ۸ هفته‌ای داریم که باید ۵۰ میلیون نفر دیگر واکسینه شوند تا امیدوار باشیم که ایمنی جمعی فراهم شده و از شدت میزان بستری‌ها و مرگ‌های کرونایی کاسته می‌شود.
واکسن سینوفارم که موسسه محصولات بیولوژیکی پکن (BBIBP) آن را تولید کرده، اولین واکسن چینی کووید 19 است که سازمان جهانی بهداشت مجوز استفاده اورژانسی آن را صادر کرده است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۴۸۷ بیمار در یک شبانه روز

با فوت ۴۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۱۱۴ هزار و ۳۱۱ نفر رسید.