پروتکل‌های استفاده از ماسک تغییر کرد

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در ژنو یکی از کشورهای موفق در مدیریت کرونا بوده ایم، با اشاره به تک رقمی و صفر شدن آمار جانباختگان روزانه کرونا در کشور از خردادماه تا کنون، از تغییر پروتکل استفاده از ماسک خبر داد.
تصویر پروتکل‌های استفاده از ماسک تغییر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر بهرام عین اللهی، اظهار داشت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد استفاده از ماسک در فضای باز، الزامی نباشد و استفاده از آن تنها در محیط های بسته و شلوغ و با تهویه نامناسب مورد تاکید قرار گیرد.

وی افزود: ماسک همچنان باید در وسایل نقلیه عمومی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا از بین نخواهد رفت، افزود: کرونا همانند آنفلوآنزا از مرحله همه گیری عبور کرده و به مرحله آندمی یا تک گیری می رسد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر توصیه می شود سالانه یکبار، واکسیناسیون علیه کرونا انجام شود البته با توجه به اینکه خطر کرونا در دنیا هنوز وجود دارد و برخی کشورها همچنان با آمارهای قابل توجهی از مرگ و میر روزانه مواجهند و از سوی دیگر، مسافرت هایی به ایران صورت می گیرد، توصیه می کنیم افرادی که ۶ ماه از تاریخ تزریق آخرین نوبت واکسن شان گذشته، امسال یک بار دیگر واکسن کرونا تزریق کنند.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا رایگان انجام می شود، افزود: ممکن است در سالهای آینده باتوجه به وضعیت بیماری، واکسن کرونا در اختیار داروخانه ها قرار گیرد تا افرادپرخطر و بیماران زمینه ای، این واکسن را تزریق کنند.

403424