بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

افراد زیر 17 سال فعلا واکسینه نمی‌شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون افراد کمتر از ۱۸ سال گفت: واکسنیاسیون فعلا برای سن ۱۷ سال به بالا در نظر گرفته شده است و فعلا برنامه‌ای برای افراد واکسیناسیون افراد کمتر از این سن را نداریم.
عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری:

دولت جدید به معیشت پرستاران توجه کند

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران با وجود جانفشانی، فداکاری و ایثارگری های شبانه روزی در همه دوره ها و بحران های مختلف از جمله دفاع مقدس و دوران کرونا، سنگ تمام گذاشتند اما هنوز از نظر معیشتی و حقوق مادی وضعیت خوبی ندارند. از مسئولان دولت جدید انتظار می شود برای رفع مشکلات معیشتی پرستاران و اجرای قوانین بر زمین مانده اقدام کنند.
برای تسریع واکسیناسیون و کاهش بیشتر مبتلایان و فوتی‌های روزانه، واکسن‌های دیگر تولید داخل نیز باید در سبد واکسیناسیون قرار بگیرند. در حال حاضر، برخی از شرکت‌های خصوصی در حوزه تولید واکسن داخلی وارد شده‌اند، اما در انتظار مجوز اضطراری برای ورود به بازار هستند. وجود واکسن‌های تولید داخل در کنار واکسن‌های وارداتی می‌تواند خیلی موثر باشد و به‌عنوان بازوی کمکی در فرآیند واکسیناسیون عمل کند.
هفته ای که گذشت؛

با مهر شروع کردیم

آخرین هفته شهریورماه 1400 در حالی گذشت که هنوز ویروس کووید 19 جان بسیاری از هموطنانمان را گرفته و آن ها را از عزیزانشان جدا می کند. اما در این بین رشد واکسیناسیون در کشور و گذر از رکوردهای تزریق روزانه و هفته ای بوده است. تنها افسوسی که به جا می ماند این است که ای کاش واکسیناسیون از چندین ماه قبل با سرعت بیشتری شروع می شد تا خانواده های بسیاری عزادار جگرگوشه های خود نمی ماندند.
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌ها قرار است که گروه‌های آسیب پذیر مانند معتادان، کارتن خواب ها، معلولان، سالمندان و ایثارگران را در محل اسکان آن ها واکسینه کنیم.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۸۴ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند.
مدیرعامل شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا:

پایان همه گیری کرونا تا سال آینده

مدیرعامل شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا پیش‌بینی کرده است تا سال آینده واکسن کرونا برای بیشتر جمعیت کره زمین تأمین شده و همه‌گیری کووید۱۹ به پایان خواهد رسید.



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از الزام ارائه خدمات با کارت واکسن در آینده نزدیک خبر داد و افزود: حدود دو تا سه هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت همه خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و... بر اساس ارائه کارت واکسن انجام می‌شود.
دکتری فیزیولوژی پزشکی گفت: ابتلا به کرونا پس از تزریق دوز اول واکسن کووید۱۹ نیازمند تزریق مجدد این دوز نیست و بهبودیافتگان پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص و دستیابی به سلامت کامل باید دوز دوم واکسن را تزریق کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جامعه پزشکی در ایام کرونا با سربلندی به بیماران خدمت کردند و در تلاش هستیم مشکلات مردم حل شود.
معاون وزیر بهداشت:

کرونا در ایران نزولی شد

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: پیک پنجم بیماری کرونا در بیشتر استان‌های کشور روند کاهشی گرفته و تا حد زیادی از بحران عبور کرده ایم.
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا اعلام کرد:

اقدامات گروه‌های مخالف واکسن، مشارکت غیرمستقیم در قتل است

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با تاکید بر ضرورت تبیین اهمیت واکسیناسیون کرونا برای مردم، اقدامات گروه‌های معدود مخالف واکسن را تشویش اذهان عمومی خواند و گفت: ضرر واکسن نزدن خیلی خیلی سنگین‌تر از واکسن زدن است و در این زمینه باید اعتماد مردم جلب شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

۱۷ بیمارستان صحرایی برای درمان بیماران کرونا راه اندازی شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۷ بیمارستان صحرایی برای درمان بیماران کرونایی و یک بیمارستان یکصد تختخوابی با امکانات و تجهیزات کامل در مدت زمانی کوتاه راه‌اندازی شد.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۶هزار و ۳۶۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۳۱۷ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند.
شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در جهان تاکنون به ۲۳۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۰۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۶۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.