چگونه میتوانیم سبزی خوردن را یک هفته تازه نگه داریم؟

برای بسیاری از افراد نگهداری سبزی خوردن بسیار سخت و دشوار است، با استفاده از چند روش مناسب می توان سبزی خوردن را به مدت یک هفته نگهداری کرد.
تصویر چگونه میتوانیم سبزی خوردن را یک هفته تازه نگه داریم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ابتدا برای شروع باید بدانیم که سبزی های سبزی خوردن معمولا شامل چه سبزی هایی میشود. تره، شاهی، ترپچه، ریحان، نعنا، پیازچه، ترخون و جعفری سبزی هایی خامی هستند که ما آنها را به عنوان سبزی خوردن در کنار غذاهایمان میل میکنیم.

برای بسیاری از افراد نگهداری سبزی خوردن بسیار سخت و دشوار است، با استفاده از چند روش مناسب می توان سبزی خوردن را به مدت یک هفته نگهداری کرد.

سبزی خوردن های خوش مزه و اشتها آوری که پای ثابت سفره ی بسیاری از خانواده های ایرانی است، هر کدام ویژگی های تغذیه ای و درمانی خاص دارد و مصرف آنها بسیار مفید است. در این بخش تلاش کردیم تا ترفندهایی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید سبزی خوردن را در مدت طولانی تری نگهداری کنید.

ابتدا برای شروع باید بدانیم که سبزی های سبزی خوردن معمولا شامل چه سبزی هایی میشود. تره، شاهی، ترپچه، ریحان، نعنا، پیازچه، ترخون و جعفری سبزی هایی خامی هستند که ما آنها را به عنوان سبزی خوردن در کنار غذاهایمان میل میکنیم.

سبزی ها را همیشه بعد از تهیه سریع پاک کنید. تا برگ های زرد و پلاسیده بین سبزی های باعث نشود بقیه سبزی ها زود خراب شوند.

بعد از اینکه سبزی ها را پاک کردید آنها را با آب سرد خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

برای ضد عفونی کردن سبزی ها بهتر است از مواد طبیعی مانند سرکه و یا نمک استفاده کنید تا سبزی ها زمان بیشتری تازه بمانند.

مایع ظرف شویی و یا هر ضد عفونی کننده دیگر طول عمر سبزی ها را کاهش می دهد.

برای تمیز کردن و گل زدایی سبزی ها مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کافیست چون اگر زمان بیشتری در آب بمانند تغییر رنگ میدهند و زودتر پلاسیده میشوند.

سبزی ها شسته شده را در آبکش قرار دهید و حدود یک ساعتی صبر کنید تا آب آن برود.

سپس سبزیهای شسته شده را بر روی یک پارچه نخی پخش کنید و اجازه دهید ۳ تا ۴ ساعت روی پارچه بمانند. هر نیم ساعت سبزی ها را بالا پایین کنید تا آبشان کاملاً گرفته شود. چون اگر سبزی کمی هم آب داشته باشد سریع پلاسیده می شود.

روشهای نگهداری سبزی خوردن

استفاده از دستمال های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگه داشتن سبزیجات:

در این روش که یکی از معمول ترین روش ها برای نگهداری سبزی هاست، باید سبزی ها را روی کاغذ قرار داد و بعد کاغذ را دور آنها پیچاند. چون کاغذ رطوبت اضافه سبزی را جذب میکند و از لزج شدن آن جلوگیری میکند. سپس برای اینکه مانع گردش هوای اضافه در میان سبزی ها شوید آنها را در کیسه فریزر قرار دهید و در کشوی پایین یخچال بگذارید. با این روش مدت زمان پلاسیدگی سبزی ها کند تر شود و سبزی ها به مدت ۵ الی ۷ روز در یخچال سالم می مانند.

جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجات:

در این روش نگهداری یک ظرف پلاستیکی مناسب انتخاب کنید و داخل آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. سپس سبزیها را داخل آن قرار داده و با یک لایه از کاغذ بپوشانید. در ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید تا سبزی ها به مدت یک هفته سالم بمانند. اگر طی این مدت برخی برگ های سبزی پلاسیده شد آنها را جدا کنید تا به بقیه سبزی ها آسیب نرسد.

یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگه داشتن سبزیجات:

در بخش های قبلی گفتیم که سبزیهای شسته شده را، در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و طوری ببندید که کمی هوا در آن جمع شده باشد. سپس کیسه از بالا پیچانده و گره بزنید. در این روش هم سبزی ها ۷ روزی در یخچال سالم میمانند.

سبزی ها را نشویید:

در این روش سبزی ها را پاک کنید و بدون اینکه بشویید داخل نایلون نگهداری کنید. به این شکل که ته نایلون یک یا دو عدد دستمال کاغذی قرار دهید و بعد سبزی ها را داخل آن بریزید و سر نایلون را گره بزنید و در یخچال قرار دهید. قرار دادن دستمال کاغذی و یا دستمال نخی نازک باعث میشود رطوبت سبزی گرفته شود و سبزی پلاسیده نشود.

سپس به مقدار نیاز هر روزتان سبزی را بشویید و استفاده کنید. با این کار تقریبا سبزی شما یک هفته ای تازه میماند.

393441