بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یکی از مهم ترین سوالات مردم در حال حاضر که واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام می شود، این است که بعد از تزریق واکسن علائم و عوارضی خواهیم داشت و اگر نداشتیم، ایمن شده ایم.
پیشگیری از بیماری‌های قلبی را می‌توان یکی از مهمترین مسائلی دانست که افراد باید برای زندگی سالم مد نظر داشته باشند و به نظر می‌رسد رژیم غذایی سالم یک روش مناسب است.
رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه وقتی جوانی در آغاز راه با رتبه دو رقمی کنکور در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته نمی‌شود و فردی با رتبه چند هزار به همین دانشگاه راه می یابد نه امیدی به آینده و نه عدالتی می ماند، گفت: آمار درخواست گوداستندینگ از سازمان نظام پزشکی و رعایت مهاجرت، آماری ناخوشایند و نگران‌کننده است.
وزیر بهداشت گفت: ما طبیبیم، نه صنتعگریم، نه تاجر و نه سیاستمدار، باید قدر خود را بدانیم ما طبییم به آن صفت الهی، نمی توانیم درمان مردم را معطل و به تأخیر بیاندازیم و باید برای جان مردم تلاش کنیم.
با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو یک محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» شامل ۷۶۶ هزار دوز واکسن در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه قرار گرفت و فردا پنجشنبه به تهران ارسال خواهد شد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۰هزار و ۶۴۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند ومتاسفانه ۱۹۷ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
تغییر معنادار نقشه کرونایی کشور، با نگرانی و هشدار کارشناسان همراه شده است، در این نقشه تعداد شهرهای قرمز به 22، شهرهای نارنجی به 128 و شهرهای زرد به 215 رسیده و تنها 83 شهر به رنگ آبی باقی مانده است و اگر پای صحبت‌های صاحب‌نظران بنشینید، به شما خواهند گفت که تکیه صرف بر واکسیناسیون بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بدون اعمال قوانین سختگیرانه کرونایی و یا فاقد اثربخشی لازم، عاقبت خوشی ندارد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک تاثیری بر شیوع کرونا نداشته است، گفت: احتمال بازگشت طرح ترافیک به ساعت قبلی وجود دارد.