بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس کمیته حقوقی انجمن پرستاری جامعه نگر:

تاثیر مثبت مراکز مراقبت پرستاری در منزل

رئیس کمیته حقوقی انجمن پرستاری جامعه نگرگفت: دنیا به جای افزایش بیمارستان به سمت توسعه مراکز مراقبت و پرستاری در منزل می رود، خدمات این مراکز ارزانتر و با کیفیت‌تر از بیمارستانهاست اما نبود پوشش بیمه‌ای و ناشناخته ماندن این مراکز در ایران هنوز اجازه رشد و توسعه مراکز مراقبت در منزل را نداده است.
وزیر بهداشت گفت: ۳ درصد داروهای مصرفی کشور از خارج وارد می‌شود و ۹۷ درصد تولید داخلی است و در بخش تجهیزات و لوازم پزشکی نیز ۲۰ درصد تجهیزات وارداتی است و ۸۰ درصد در داخل تولید می‌شود بنابراین باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم.
روز پرستار مصادف با سالروز میلاد اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری (س) فرصتی برای یادآوری ارزش‌ها و آموزه‌های زینب گونه پرستاران است، همه پرستارانی که از پس ابر حیا و عفّت، باران عاطفه باریدند و به نور ایمان درونشان گرمای زندگی در کالبد جامعه جاری نمودند.
گروهی از محققان دانشگاه هنگ کنگ از نخستین فولاد ضد زنگ و از بین برنده پاتوژن جهان رونمایی کرده‌اند که قادر به از بین بردن درصد بالایی از ویروس کرونا در ۳ ساعت است.
پاکستان شناسایی «اومیکرون» به عنوان گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا در این کشور را تایید و اعلام کرد: یک شهروند بازگشتی از انگلیس به کرونای جدید مبتلا است.
محمدمهدی ناصحی در سفر به اصفهان گفت: با مصوبه مجلس زوجین نابارور می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند و همچنین مادران باردار و نوزادانشان هم می توانند مشمول این بیمه شوند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما افزود: حضور در اجتماعات و بازگشایی مدارس اگر کارشناسی‌نشده و حساب‌نشده باشد می‌تواند ما را به‌سمت موج ششم بیماری ببرد.
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق شده کرونا در کشور به ۱۰۸ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۳۵ دُز رسید.