بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بسیاری از ما بازگشت اسید معده به سمت بالا که اصطلاحا «ریفلاکس اسید» نامیده می‌شود را تجربه کرده‌ایم. مسلما این اتفاق احساس ناخوشایندی است که بر فعالیت روزمره ما اثر منفی می‌گذارد. به همین دلیل، حتما برای یک بار هم که شده به دنبال راه حلی برای کاهش فوری اسیده معده و یا پیشگیری از آن گشته‌اید.
وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز ۱۰۰۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۳ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
رئیسی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل قانون نسخه الکترونیکی، گفت: تا تکمیل زیرساخت‌ها در برخی شهرها برای موارد ضروری و استثنایی با تشخیص وزارت بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از اجتماع و ازدحام جمعیت و خطر شیوع بیماری مجوزهای لازم صادر شده تا مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید.
وزیر بهداشت تاکید کرد: حماسه‌های جامعه پزشکی فقط محدود به دوران دفاع مقدس نیست بلکه استمرار و ادامه دارد. این حماسه بعد از انقلاب تبلور پیدا کرد و در شرایط مختلف، خودش را نشان داد. در دوران دفاع مقدس، ناجوانمردانه‌ترین حملات شیمیایی به ایران انجام شد اما گروه پزشکی توانستند آخرین روش‌های درمانی را انجام دهند.
تغذیه، جایگاه خاصی در برنامه تمرینات روزانه ورزشکاران دارد. با افزایش دانسته­های ما در مورد سوخت و ساز بدن و فیزیولوژی ورزش، مشخص شده است که تغذیه و مواد مغذی تاثیر و نقش به­سزایی در عملکرد عضلات دارند. در این مقاله مهندس سمیرا برات وند، کارشناس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص مشکلات و عوارض مصرف مواد نیروزا در بین ورزشکاران می پردازد.
یک دکتری فیزیولوژی پزشکی گفت: براساس آخرین مطالعات در زمینه کووید۱۹ و باتوجه به ورود سویه اومیکرون به کشور، سه ماه پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا، به منظور بالا نگه داشتن میزان آنتی‌بادی بدن دز یادآور تزریق شود.
ویروس اُمیکرون نسبت به ویروس دلتا کشندگی بسیار کمتر و سرعت انتشار بیشتری دارد و علایم ظاهری اُمیکرون خیلی به سرماخوردگی و آنفولانزا شبیه است.
وزیر بهداشت گفت: واکسن های داخلی به ویژه برکت، یکی از کم عارضه ترین و بهترین واکسن های دنیا است. در برخی از واکسن ها، عوارض مشاهده شده اما واکسن های ایرانی، کمترین عارضه را داشته‌اند.