توصیه هلال احمر به زائران سرزمین وحی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت : امسال موسم حج در فصل گرم تابستان برگزار می‌شود و لازم است که زائران لباسهای نخی ورنگ روشن همراه خود داشته باشند.
تصویر توصیه هلال احمر به زائران سرزمین وحی

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در برنامه مثبت سلامت سیما با اشاره به وظیفه اصلی مرکز پزشکی حج و زیارت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور های زیارتی است، گفت: امسال87 هزار و 550 نفر زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و سهم کادر درمان و بهداشت در حج امسال حدود 420 نفر است که در طول مدت حضور زائران در سرزمین وحی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

مرعشی به ملزومات و وسایل ضروری که زائران باید به همراه داشته باشند اشاره کرد و افزود: افرادی که از عینک و سمعک استفاده می‌کنند حتما یک عدد اضافه همراه خود داشته باشند تا در طول این سفر معنوی با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: امسال موسم حج در فصل گرم تابستان برگزار می‌شود و لازم است که زائران لباسهای نخی ورنگ روشن همراه خود داشته باشند و استفاده از مایعات، کلاه، کفش مناسب و لوازم ضروری خود را در حین این سفر فراموش نکنند.

مرعشی افزود: درمانگاه‌های هلال احمر در مکه و مدینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارو و درمانی دارند و پزشکان هلال‌احمر در 65 هتل محل اسکان زائران برای ارائه خدمات لازم به حضور دارند.

گفتنی است؛ باتوجه به اینکه تعدادی از زائران ممکن ادارای بیماری‌های زمینه ای و مزمن باشند حتما دارو های مصرفی خود را 1.5 برابرحداقل مدت زمان حج هم راه خود داشته باشند.

منبع: تسنیم

486790