بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس جدیدترین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۳۳۷ به ۱۸۴ شهر کاهش یافت.
گاهی اوقات شرایط‌مان طوری می‌شود که هر روز مجبوریم با رگباری از احساسات دست و پنجه نرم کنیم. برخی از این احساسات را ما شدیدتر از دیگران احساس می‌کنیم و برای‌مان سخت‌تر هستند. در حالی که برخی دیگر زودگذرند و دارای بار روحی- روانی کمتر. دسته دیگری از احساسات هم هستند که تقریباً همیشه وجود دارند. این احساسات ممکن است حتی گاهی اوقات ما را تهدید کنند. برخی از این احساسات عبارتند از: غم، اضطراب، ترس، استرس و... مقابله با این احساسات در مقادیر زیاد روزانه نیازمند استراتژی و تلاش آگاهانه برای دور نگه داشتن این احساسات از خود است.
آمارها نشان می دهد که مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۳۱ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۳۴۷ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۲۱ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۶۰ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اسپری کردن محلول ضدعفونی‌کننده روی ماسک صورت برای استفاده بیشتر ممکن است بیشتر از اینکه مفید واقع شود مضر باشد.
استعمال سیگار موجب بروز بیماری لثه می شود، و اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیگار الکترونیکی نیز روی دندان ها و لثه ها تأثیر می گذارد.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در واکنش به خبری درباره عدم اطلاع وزارتخانه از تعداد آمار دقیق گفت: آمار متقن و مورد اعتماد درباره وضعیت واکسیناسیون افراد بستری و فوتی‌ها به سهولت گردآوری نمی‌شود و به پژوهشی عمیق نیاز دارد.
صرع، یک اختلال مغزی است. در این بیماری سلول های عصبی یا نورون‌ها، پیام‌های غیرطبیعی دریافت می کنند؛ در صرع، الگوهای طبیعی فعالیت نورون‌ها مختل و در نتیجه فرد دچار تشنج، گرفتگی عضلانی و از دست دادن هوشیاری می‌شود. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در کنترل بیماری صرع دارند.
اگرچه زیرسویه BA.2 در مقایسه با نسخه اصلی امیکرون سرایت بالاتری ندارد، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که باعث بروز بیماری سخت‌تر و شدیدتری می‌شود
به مناسبت هفته ملی سلامت مردان:

ارائه خدمات سلامت محور در منطقه 12

شهردار منطقه 12 از برپایی غرفه‌های سلامت‌ محور در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) و خانه‌های سلامت محلات 13 گانه این منطقه به مناسبت هفته ملی سلامت مردان خبر داد.
متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر ضرورت واکسیناسیون کرونا، گفت: وضعیت سلامت کودکان در مراکز واکسیناسیون پیش از تلقیح واکسن کرونا مورد بررسی قرار می گیرد و نگرانی در این باره وجود ندارد.
گویا قرار است همه امواج کرونا و وجوه مختلف آن در کشور ما ظهور و بروز داشته باشد و با وجود فرصت‌های متعدد همواره از این همه‌گیری عقب باشیم! حدود 2ماه پیش که سویه جدید کرونا در آفریقای‌جنوبی شناسایی شد و پس از آن به ‌سرعت به دیگر کشورها سرایت کرد فرصت مغتنمی بود که تصمیمات لازم برای عدم نفوذ آن به کشورمان اتخاذ شود یا حداقل کنترل دقیق آن در دستور کار قرار گیرد،متاسفانه انفعال در برابر آن تا جایی پیش رفت که گویی هیچ راهی برای مقابله با این موج جدید وجود ندارد و باید از آن استقبال کنیم!
وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته در کشور ۲۲۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در همین بازه زمانی ۲۲هزار و ۷۳ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.
اورژانس یا فوریّت‌ها به محلی گفته می‌شود که خدمات پزشکی اورژانس به بیماران ارائه می‌شود. اورژانس‌ها معمولاً به عنوان یک بخش یا دپارتمان از بیمارستان محسوب می‌شوند ولی معمولاً به جهت دسترسی بهتر و سریعتر بیماران در محلی جدا از ساختمان اصلی بیمارستان قرار می‌گیرند.
همزمان با شیوع کرونا، برخی از داروهای معمولی به یکباره با افزایش تقاضای خرید مواجه شد. داروهایی مثل قرص استامینوفن و شربت دیفن هیدرامین که پرمصرف شدند.