بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۴۴ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۱۰ هزار و ۲۱۳ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۷۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۶۱۴ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرد که از ۲۰ اسفند و همزمان با شروع سفرهای نوروزی، خودروی افرادی که سه دز واکسن را دریافت نکرده‌اند، بر اساس کد ملی متصل به پلاک خودرو به ازای هر ۲۴ ساعت تردد یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.
در اوایل سال ۲۰۲۰ خبر شیوع ویروسی کشنده باعث وحشت افراد شد و به دلیل مقابله با این ویروس مهلک مردم لوازم نظافتی و بهداشتی بسیاری خریداری کردند اما ۲ سال بعد دانشمندان دریافتند ویروس سارس کوو ۲ که باعث بیماری کووید می‌شود، عمدتا از طریق قطرات تنفسی در هوا منتشر می‌شود و نه سطوح.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شخصی که با خودروی خود در ایام نوروز تردد می‌کند همانند طرح ترافیک در تهران بوده و همانگونه که شهرداری پلاک‌ها را کنترل می‌کند در ایام نوروز با شناسایی پلاک افرادی که واکسن نزده اند جریمه می‌شوند.

متخصصان دریافتند که نیترات موجب افزایش دو نوع پروتئین طبیعی در ماهیچه‌ها می‌شود که به نوبه خود در ذخیره‌سازی و آزادسازی کلسیم نقش دارند و این فرآیند برای انقباض عضلات حیاتی است.
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز ضمن تمجید تلاش‌ها و موفقیت‌های ایران در زمینه مدیریت کووید و تولید واکسن داخلی، گفت: پیشرفت‌های بالای ایران در حوزه سلامت و بویژه گستردگی پوشش شبکه‌های بهداشت در سراسر کشور باعث افزایش نرخ تزریق واکسن نیز شده است.
قبل و بعد از استفاده ماسک لازم است دست ها به نحو صحیح شستشو داده شوند. ماسک باید از پل بینی تا چانه و اطراف صورت را در بر گیرد. در موقع درآوردن، ماسک باید از بند گرفته شود و در سطل زباله یا در کیسه مخصوص نگهداری شود.
رابطه بین لبنیات و علائم ام اس به دلیل پروتئین کازئین موجود در شیر است که باعث هجوم آنتی بادی‌های ایمنی می‌شود. این سلول‌های ایمنی به دلیل شباهت پروتئین MAG به کازئین اشتباها به سلول‌های خاصی در مغز حمله می‌کنند.
متخصص طب سنتی گفت: افرادی که حجامت می‌کنند عموما عمر بیشتری می‌کنند علت آن این است که در حجامت خون آلوده و کثیف از بدن شما خارج می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور بیان کرد: در این پیشنهاد وزارت تعاون را مکلف می شود که افرادی که بیمه نشده‌ و کم درآمد هستند را بیمه کند تا به خصوص قشر محرومان در سال ۱۴۰۱ در صورت نوسانات ارزی دچار بحران نشوند.
محققان نسبت به بارزترین نشانه ابتلا به سرطان تخمدان هشدار می‌دهند و تاکید می‌کنند زنان علائم این بیماری را جدی بگیرند.