وزیر بهداشت:

‌غربالگری ‌۲۷ میلیون ایرانی بالای ۱۸ سال/ چراغ خطر را برای همه روشن می کنیم

وزیر بهداشت‌ اعلام کرد: با راه‌اندازی پویش ملی سلامت؛ وضعیت سلامت مردم در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته و تاکنون ۲۷ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شده اند.
تصویر ‌غربالگری ‌۲۷ میلیون ایرانی بالای ۱۸ سال/ چراغ خطر را برای همه روشن می کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام عین‌الهی در حاشیه سفر به شهرستان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همیشه بهداشت مقدم بر درمان بوده ‌و یکی از مشکلاتی که امروزه ما در شهرها پیدا کرده‌ایم، مردم به سلامت خودشان کمتر اهمیت می‌دهند و تازه زمانیکه دچار حادثه‌های قلبی و مغزی می‌شوند به سمت درمان می‌روند.

وی ادامه داد: امروز سه چهارم مردم کشور ما شهرنشین و یک چهارم در روستاها زندگی می‌کنند اما متاسفانه در شهر نشینی توجه کمتری به سلامتی انجام می‌شود و برای مقابله با این موضوع طرحی تحت عنوان "پویش ملی سلامت" راه اندازی شده که در این طرح افراد در بخش‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و دو عامل مهم در سلامت یعنی فشار خون و قند را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: وضعیت سلامت مردم در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته است و تاکنون 27 میلیون نفر بالای 18 سال غربالگری شده اند، 538 هزار نفر افرادی بودند که اصلا نمی‌دانستند فشار خون دارند و 323 هزار نفر قند داشتند که از آن بی‌اطلاع بودند و 5 میلیون 825 هزار نفر نیز افرادی هستند که باید بررسی بیشتری روی آنها صورت گیرد چرا که در تهدید فشار خون هستند و یک میلیون 953 هزار نفر نیز در معرض قند قرار دارند.

عین‌الهی تصریح کرد: آنچه بسیار مورد اهمیت قرار دارد خود مراقبتی است که افراد باید انجام دهند و وضعیت تغذیه نامناسب به ویژه انواع غذاهایی مانند پیتزا که از غرب به ما رسیده ‌بسیار مضر‌ند و از سویی افرادی که دچار کم تحرکی هستند و در این طرح به دنبال این هستیم که چراغ خطر را برای همه روشن کنیم که مراقب خودشان باشند و خود مراقبتی را در دستور کار قرار دهند.

منبع: تسنیم

573906