بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در اجلاس اقدامات بشردوستانه رهبران منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) بر ارائه خدمات مختلف به اتباع خارجی در ایران علی‌رغم محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود تاکید کرد.

رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت با بیان اینکه قبل از سفر دُز سوم واکسن را تزریق کنیدگفت: مشخص نیست تا عید نوروز به این هدف دست می‌یابیم یا خیر ولی ستاد ملی کرونا بر اساس شواهد تصمیم می‌گیرد.
یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه از قله پیک ششم با سویه اُمیکرون از نظر بستری و مرگ گذر کردیم، اما از نظر مرگ‌ومیر تاخیر داریم و طی یکی - دو هفته دیگر از قله عبور می‌کنیم، گفت: انتظار داریم که تعداد مرگ‌ها طی یک هفته دیگر کاهش یابد.
وزیر ‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی رخداد سانحه و به کما رفتن آرزو‌ حضرتی، ستاره جوان فوتبال زنان ایران برای هرگونه خدمات درمانی اعلام آمادگی کرده ‌و دستور صادر کرد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و فراخوان اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: به هیچ وجه کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود.
از نگهداری چای در فلاکس به طور کلی خودداری کرده و برای نوشیدن چای در زمان‌های حساس مانند سفر و پیک نیک به جای ریختن چای در فلاکس به ریختن آب جوش در آن بپردازید و به هنگام نیاز به دم کردن چای اقدام کنید.
مدت زیادی از شعله‌ور شدن آتش کرونا در موج پنجم با ویروس مرگبار دلتا نمی‌گذرد، روزهای سختی که بیماران نسخه به دست روانه داروخانه‌ها می‌شدند تا یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای دارویی خود یعنی سرم را تهیه کنند. همان زمان (حدودا مردادماه) و در شراطی که هنوز شعله‌های آتش فروکش نکرده بود گمرک خبر از دپوی ۵۰۰ تن سرم داد که ۲۵۰ تن از آن تاریخ مصرف گذشته بودند.

همزمان شدن امحای 260 تن سرم با سهمیه‌بندی شدن توزیع آن در برخی استان‌ها، اگرچه ارتباط مستقیمی با هم نداشت، اما نمونه‌ای بود از بسیاری از بی‌برنامگی‌ها و ناهماهنگی‌هایی که ممکن است تبعات فراوانی به همراه داشته باشند.
باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار تزریق دز سوم واکسن به ۹۰ درصد و استفاده از ماسک در اجتماعات تا ۸۰ درصد افزایش یابد تا از ابتلا به امیکرون کاسته شود و از مردم می‌خواهیم که حتما با انجام واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از ابتلا به این سویه پیشگیری کنند.
در کشور ما شرکت های معدودی توانمندی ساخت و انتقال تکنولوژی تجهیزات نوین پزشکی را دارا می باشند. این شرکت ها به دلیل دارا بودن منابع انسانی تحصیلکرده ی متخصص و کارآمد توانایی ساخت و انتقال تکنولوژی تجهیزات هایتک در حوزه پزشکی را به خوبی دارند.
کارشناسان بهداشت در مورد این موضوع که آیا عفونت مجدد یکی از ویژگی‌های سویه پنجم است یا خیر و اینکه کدوم افراد احتمال ابتلای مجدد دارند، بسیار اختلاف نظر دارند.