بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

چه به یک عفونت سینوس مبتلا شده یا با عود سینوزیت مواجه باشید، درد و فشاری که به واسطه آن در صورت شکل می گیرد، هر فردی را برای استفاده از دارو به منظور تسکین این شرایط ترغیب می کند.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت:‌ یکی از دستاوردهای سترگ دولت آقای رئیسی بحث واکسیناسیون است؛ به طوری که توانستیم آماری مثال‌زدنی و غرورانگیز در عرصه بین‌المللی رقم زنیم و شانه به شانه کشورهای پیشرفته حرکت کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پاسداران ششمین واکسن کرونای کشور با عنوان نورا را‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کردند که به زودی در سبد واکسیناسیون قرار خواهد گرفت،گفت:ما در واکسیناسیون از کشورهای پیشرفته دنیا جلو افتادیم.

حقایقی درباره خوردن پرتقال وجود دارد که قبل از مصرف باید بدانید، همینطور مصرف پرتقال برای برخی افراد خطرناک است.
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمارهای مرتبط با کرونا در تهران نزولی است، گفت: با توجه با تجربه سایر نقاط دنیا که هنوز درگیر موج هفتم بیماری نشدند، در ایران هم اگر اتفاق خاصی نیفتد و مردم هم در سفرها پروتکل‌ها را رعایت کنند مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.
مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به ساخت واکسن رازی کووپارس بر پایه پروتئین نوترکیب گفت: این واکسن با افزایش ۱۸ برابری تولید آنتی‌بادی‌های بدن، ایمنی قابل توجهی برای مصرف کننده ایجاد می‌کند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که استروژن مصرف می‌کردند، نسبت به زنانی که سطح استروژن طبیعی داشتند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید19 بودند.
محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا دریافتند زهر نوعی مورچه استرالیایی موسوم به میرمسیا برای کاهش درد مزمن کاربرد دارد.
استاندار تهران با تاکید بر لزوم ترغیب و تشویق شهروندان برای تزریق دز دوم و سوم واکسن از سیر نزولی آمارهای کرونایی در استان تهران خبر داد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراقبت شدید از افراد پرخطر مانند خودقرنطینگی، شناسایی مکان‌های پرخطر، تکمیل واکسیناسیون، اعمال مداخلات هوشمند و سخت گیری‌های موثر را از مهم‌ترین راهکارها برای کنترل و زمین‌گیر کردن سویه امیکرون دانست.
مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به ساخت واکسن رازی کووپارس بر پایه پروتئین نوترکیب گفت: این واکسن با افزایش ۱۸ برابری تولید آنتی بادی های بدن، ایمنی قابل توجهی برای مصرف کننده ایجاد می‌کند.
رییس‌جمهور گفت: البته برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر کسی دز سوم واکسن را تزریق نکرد نیز می‌تواند با ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا از خدمات اجتماعی استفاده کرده و یا در گردهمایی‌ها حضور یابد و به سفر برود.
طبق یافته جدید محققان سوئدی, mRNA موجود در واکسن کرونای فایزر ظرف ۶ ساعت پس از تزریق در کبد انسان تبدیل به DNA می‌شود! پیشتر بسیاری از نهادهای آمریکایی از عدم تداخل واکسن‌های mRNA در بدن انسان‌ها گفته بودند.
عضو انجمن آنکولوژی ایران با بیان اینکه ۸۵ درصد عامل بروز سرطان ریه مصرف سیگار است، گفت: افراد بالای ۵۰ سال با سابقه ۲۰ سال مصرف سیگار در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان گفت: بحث ساخت بیمارستان 250 تخته با تمامی امکانات به روز برای ایثارگران در دست اقدام است و زمینی خریداری شده و عملیات احداث آن در سال‌آینده آغاز خواهد شد.