بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور استمرار رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گذشت زمان و کاهش شدت بیماری کرونا نباید موجب عادی‌انگاری و سستی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای پسر نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.
اعضای هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در نامه ای به رئیس جمهور، خواستار نظارت بر روند تعیین تعرفه ها بر اساس نرخ تورم و افزایش دستمزد در سال ۱۴۰۱ شدند.

روزه یکی از آیین‌های دینی است و معمولاً از منظر پزشکی و سلامت می‌توان آن را با خیال راحت به جا آورد.
مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌هایی که اهدا شده، در هفته گذشته به تدریج وارد کشور شده است و منابع و مدارک آن مثل فاکتور و رسید آن نیز باید ارسال شود؛ این‌ها مستنداتی است که ما نیاز داریم.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به علامت‌ دار شدن احتمالی دانش‌آموزان در شرایط حضور در مدارس، گفت: از مردم درخواست می‌کنم که اگر واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکرده یا دز سوم را تزریق نکرده‌اند، مراجعه کرده و واکسیناسیون‌شان را تکمیل کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: بر اساس نظر وزیر بهداشت، نباید قیمت دارو افزایش پیدا کند و مردم شکایت های خودشان را می توانند به وزارت بهداشت ارائه کنند.

رئیس اداره گردشگری سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت، با اشاره به پتانسیل ایران برای جذب بیماران بین المللی گفت: پاندمی کرونا در دو سال گذشته صنعت توریسم درمانی را تحت تاثیر قرار داده است.