دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

به مناسبت روز نیروی هوایی؛

بلند آسمان جایگاه من است

خانه طراحان انقلاب اسلامی به مناسبت ۱۹ بهمن مصادف با سالروز نیروی هوایی، پوستری را طراحی کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیوستن کارکنان نیروی هوایی به امام راحل و قرار گرفتن در صفوف مردم باعث شد، کمر رژیم طاغوت بشکند و پیروزی انقلاب اسلامی تسریع شود و یادگاری بسیار خوب و افتخار بزرگی را برای نیروی هوایی آفریدند.
در سالگرد بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی (ره) و در روز نیروی هوایی، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح فردا با رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دیدار می‌کنند.

 بخشنامه «الزام دادسراها و دادگاه‌ها و ضابطان دادگستری به پذیرش مستقیم شکایات مردم» به منظور افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمات قضایی و کاهش اطاله دادرسی در تقدیم شکایات و اطلاع‌رسانی به اصحاب پرونده در مراحل تحقیقات مربوط از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.
همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی افتتاح و کارخانجات تولید سوخت جامع جامد مرکب با هدف تامین سوخت کلیه موشک‌های حوزه رزم زمینی آغاز به کار کرد.
در مراسم تکریم زنان فعال در عرصه پدافند غیرعامل:

سردارجلالی: هدف ۲۰۳۰ تغییر «اراده مقاومت» در نسل آینده ایران است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دشمن و برخی ایادی داخلی آن در تلاش هستند تا الگوی زن غربی را جایگزین الگوی زن مسلمان ایرانی کنند، افزود: اینکه برخی به هر طریق تلاش دارند تا سند ۲۰۳۰ را در ایران اجرایی کنند به همین دلیل است که نسل آتی نسلی مقاوم و دارای توان ایستادگی و اراده برای مقابله با دشمن نباشد.
در دیدار با دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند؛

وزیر دفاع: ماهواره‌ بر ذوالجناح قدرت علمی ایران را به اثبات رساند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره بر "ذوالجناح" نمونه بارز تلاش جوانان دانشمند ایران اسلامی بود که با سوخت ترکیبی توانست قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برساند.
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آزادی دو رزمنده مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروهگ تروریستی جیش الظلم در شب گذشته (سه شنبه) و در اقدامات موفق اطلاعاتی خبر داد.
سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فنآوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی صورت گرفت.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی در کردستان نقش مهمی داشت، گفت: نیروی هوایی چراغ خاموش و بدون خود نمایی، حضوری حیاتی در جبهه مقاومت داشته و یک نیروی متعالی و با بصیرت است.
فرمانده کل سپاه گفت: امام با حرکت استثنایی، شگفت‌انگیز و تاریخ‌ساز و بی‌نظیر خود یکی از عظیم‌ترین رخداد‌های جهان بشریت را رقم زد. در چه عصری؟ در عصر سیطره جهالت مدرن بر جهان اسلام. در عصر سلطه سیاسی قدرت‌های بی‌نظیر تاریخ بشر؛ بخصوص آمریکا.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیرو‌های مسلح کشورمان امسال در نزدیک‌ترین نقطه به آمریکایی‌ها در هوا، دریا و زمین رزمایش برگزار کردند و دشمن نیز با قرار گرفتن در موضع انفعال، اعلام کرد که تحرکاتش در منطقه تهاجمی نبوده است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تولید داخلی تجهیزات دفاعی، ایران را بی نیاز کرد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشرفت های صنایع دفاعی و نفت، گفت: خوشبختانه توجه به توان داخلی در عرصه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی توانست در این عرصه ما را تا حد زیادی بی نیاز کند.
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به مقامات رژیم صهیونیستی:

کوچکترین خطایی ببینیم با خاک یکسان خواهید شد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات تهدید آمیز یکی از مقامان ارتش رژیم صهیونسیتی علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر کوچکترین و کمترین خطایی از رژیم صهیونسیتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ببینیم، با توانمندی‌های غیر آشکار خود در کمترین زمان ممکن حتماً حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.