دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جانشین کل ارتش با اشاره توانمندی‌های داخلی کشور، ‌افزود: نیروی زمینی ما الان در لبه تکنولوژی حرکت می‌کند و در این‌میان اگر به عناصر قدرت توجه می‌کنیم، سرمایه انسانی جایگاه بالایی دارد.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در گفتگو با پرسون:

جهش بلند صنعت دفاعی ایران در سال جهش تولید

جنگ‌های نوپدید، تهدیدات روز و بیانات مقام مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا نیروهای دفاعی کشور سبب شد که گام بسیار بزرگی در صنعت دفاعی و ساخت تجهیزات سامانه‌های نقطه زن و اتوماسیون و سامانه‌های دید در شب که یکی از آرزوهای دیرینه ما بود، برداریم و خوشبختانه امروز این تجهیزات به بهره‌برداری عملیاتی رسیده‌اند.
در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع)، در ورودی شهر کاظمین طی مراسمی پرچم عزا نصب شد و شب گذشته با وجود حمله تروریستی در کاظمین، زائران به مسیر خود ادامه دادند و مسیرهای منتهی به حرم باب الحوائج (ع) مملو از جمعیت بود.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز آثار عینی افول آمریکا را شاهد هستیم و اندیشمندان نیز بر این موضوع صحه می‌گذارند که سرعت افول در نظام مستکبری آمریکا شدت یافته است.
رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده نیروی هوایی ارتش، گفت: شهادت بیک محمدی نشان داد دفاع از ارزش‌های اسلامی ادامه دارد و دشمن نمی‌تواند خللی در اراده مردم برای مبارزه علیه طاغوتیان بوجود آورد.
پیکر پاک سرلشکر خلبان «بیرجند بیک محمدی» شهید تازه تفحص شده نیروی هوایی ارتش که در اواخر دفاع مقدس بر اثر اصابت پدافند دشمن به هواپیما خود به شهادت رسیده بود، صبح دوشنبه در ستاد فرماندهی نیروی هوایی تشییع شد.
امیر حاتمی در جشنواره سرباز:

غلط اضافه کنید حیفا و تل‌آویو را می‌زنیم

وزیر دفاع گفت: صهیونیست‌ها بدانند که اگر غلط اضافه کنند با اشاره فرماندهی معظم کل قوا تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.
دستیار رییس مجلس در امور بین‌الملل در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: بدون نقش مهم سردار سلیمانی و شهدای مبارزه با تروریسم و داعش در عراق، امروز پاپ اعظم واتیکان نمی‌توانست با امنیت و آرامش وارد این کشور شود.
دادستان بافت گفت: طی عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و سپاه بافت عامل شعارنویسی و تحرکات ضد امنیتی و هتک حرمت به مسئولان و مفاخر کشور و استان دستگیر شد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: صنایع هوایی یک صنعت پویا، فعال مبتکر و خودکفا و برای بخش‌های عملیاتی کاملاً قابل اطمینان و اتکا است و ما مقاومت را به عینه در صنایع دفاع مشاهده می‌کنیم.
گرانی سوخت در آن سوی مرزها و تفاوت قابل ملاحظه قیمت سوخت در ایران با کشور‌های همسایه موجب افزایش انگیزه قاچاق سوخت می‌شود. همچنین چالش‌های توسعه‌ای و شیوع فقر و بی‌کاری در مناطق مرزی و مشکلات پیچیده اقتصادی این مناطق است که موجب روی‌آوردن گروهی به سوخت‌بری می‌شود و در نتیجه تأثیر مستقیمی بر افزایش توان خرید و بهبود نسبی وضعیت زندگی مرزنشینان دارد.