دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش خبر داد:

نمایش توانمندی نیروی پهپادی در ۲۹ فروردین

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش گفت: برای اولین بار نیروی پهپادی ارتش در رژه ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران قسمتی از توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.
وزیر دفاع تاکید کرد که آنچه که به وزارت دفاع در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح باز می گشت در حد اعلا پیگیری شده است اما مسئول اجرای آن سازمان برنامه و بودجه است که باید در این خصوص پاسخگو باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخاب فرد اصلح باید به شاخصه های ایمان و پارسایی، کفایت در اداره و مدیریت جامعه، توجه به محرومان و مستضعفان و برقراری عدالت و مبارزه با فساد توجه نمود؛ چرا که راه علاج مشکلات کشور در انتخاب فرد اصلح با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن راه چاره‌ای جز پذیرش ایران هسته‌ای صلح‌آمیز و قوی ندارد، گفت: شکست کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا آخرین تیر در ترکش دشمن برای توقف فناوری هسته‌ای در ایران بود.
وزیر دفاع گفت: دو کشور ایران و تاجیکستان در تهدید تروریسم هستند، البته کل منطقه ما با این تهدید روبروست و هر دو کشور مخالف این نوع تهدیدات هستند که عمدتاً ریشه آن در دخالتهای فرامنطقه ای ست.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی:

هدف حملات دشمنان در فضای مجازی" ارتش" است

‌فرمانده کل ارتش با اشاره به ‌جنگ پردامنه دشمنان در فضای مجازی گفت: نوک حملات برنامه‌ریزی شده به سمت ارتش است.
در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه کشتی ایرانی ساویز سه‌شنبه هفدهم فروردین در دریای سرخ دچار سانحه شد برخی یافته ها نشان از گشت زنی بالگرد تاشناس پیش از آسیب دیدن این کشتی را دارد.
نامه سردار سلیمانی به وزیر بهداشت:

آمادگی بسیج برای تشدید طرح شهید سلیمانی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت تأکید کرد: بسیج آماده مشارکت گسترده با وزارت بهداشت در راستای تشدید طرح شهید سلیمانی و طرح های لازم دیگر برای مقابله با ویروس کرونا است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران یکی از تواناترین کشورها در ساخت انواع تسلیحات در منطقه است و این توانایی را دارد تا ارتش کشورهای دیگر را بر اساس قراردادهایی مجهز کند و به کشورها سلاح بفروشد.
پسر مهدی کروبی گفت: کماکمان قفل منزل پدرم در دست نیرو‌های امنیتی است، به این معنا که باز شدن و بسته شدن در توسط این نیرو‌ها صورت می‌گیرد.
سخنگوی سپاه گفت: آقای کوثری که تا پیش از این در مسئولیت مشاور فرمانده کل سپاه مشغول به خدمت بود، مدتی قبل برای شرکت در انتخابات از این مسئولیت استعفا داده و فرمانده محترم کل سپاه نیز با استعفای ایشان موافقت کرده است.
معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند زیست محیطی امام رضا (ع) گفت: با توجه به موج چهارم شیوع و انتشار این ویروس، به تمامی بیمارستانهای ارتش ابلاغ شده که همکاری حداکثری با مراکز درمانی استانها را داشته و تخت‌های بیمارستانی صد درصد در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دولتی تازه‌نفس، عازم، پرانگیزه و مظهر انتخاب مردم، ایران را قوی و قوی‌تر خواهد کرد و به حول و قوه الهی با مدیریت صحیح حقانیت جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشیده و فرهنگ صحیح و انسانی برگرفته از نور اسلام را متجلی می‌سازند.