دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پیام علوی به مناسبت فرارسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج):

وزارت اطلاعات تمام نیرنگ‌های گروهک‌های معاند را خنثی خواهد کرد

وزیر اطلاعات گفت: با رصد و اقدام به موقع سربازان عرصه‌ گمنامی تمام ترفندها و نیرنگ‌های قدرت‌های استکباری و گروهک‌های معاند یکی پس از دیگری خنثی و نقش بر آب می‌گردد.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد؛

اگر ما ضعیف بودیم قطعا به ما حمله می‌کردند

فرمانده نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه در دفاع از اقتدار جمهوری اسلامی ایران محکم خواهیم ‌ایستاد، گفت: ‌تاکنون هیچ دشمن‌ و ابرقدرتی به خودش جرات نداده که چشم طمعی به ایران اسلامی ما داشته باشد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: تمامی تجهیزات پدافند هوایی کشور بومی است و ما برابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا سال ۱۴۰۰ را همچون سال گذشته با تجهیزاتی بومی و حتی قدرتمند تر ادامه خواهیم داد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد؛

قوی شدن ایران عزیز جوهر اصلی پیام رهبر انقلاب

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: قوی شدن ایران عزیز جوهر اصلی پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب برای بی اثر کردن مکر دشمن و خنثی کردن آرزو‌های شوم دشمنان بود.
بازدید فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزایر فارور، سیری و بوموسی؛

دریادار پاسدار تنگسیری: : وظیفه داریم با جان و دل از جزایر دفاع کنیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما امروز وظیفه داریم با جان و دل از جزایر دفاع کنیم، باید آمادگی های رزمی خود را حفظ و تقویت کنیم، ایمان و معنویت خود را ارتقاء دهیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داریم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تمامی رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در یک صف واحد، انسان هایی وظیفه شناس و ولایت مدار و در سطح مطلوب هوشمندی و هوشیاری برای دفاع همه جانبه از آب های سرزمینی، تامین امنیت پایدار منطقه و مقابله با هر گونه تهدید و تعرض از سوی دشمنان متجاوز آماده هستند.
سرلشکر سلامی در پیامی از اظهار لطف و پیام روحیه بخش و پر مهر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا به آحاد فرماندهان و پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد.
خطیب‌زاده در نشست خبری:

حمله به کشتی ایرانی بی پاسخ نمی ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر برای ایران مشخص شود که کدام طرف‌ها در حمله به کشتی ایرانی دست داشته‌اند، از همه گزینه‌ها برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جوانان دانشمند و انقلابی ایران اسلامی با همت راسخ خود را برای آینده کشور آماده کنند.
معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: در قانون اساسی عنوان شده است که جوانان ذکور ما حتما باید فرآیند آموزش‌های نظامی را طی کنند.
دلیل اصلی دشمنی آمریکا به عنوان فرعون زمان و طاغوت اعظم و شیطان بزرگ با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی که همانا آرمان و اهداف بعثت پیامبر اعظم (ص) است، می باشد.
امیر دریادار «حسین خانزادی» تاکید کرد:

مجهز شدن نیروی دریایی ارتش به کلکسیونی از تجهیزات و موشک‌ها

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش با تلاش بی‌وقفه کارکنان خود توانسته به کلکسیونی از تجهیزات از جمله انواع موشک‌های هوشمند مجهز شود؛ افزود: با این وجود هنوز در آغاز راه هستیم و با تلاش مضاعف می‌توانیم به جایگاه ممتاز و مناسب ایران اسلامی در جوامع بین‌المللی دست پیدا کنیم.

هدف از اعمال تحریم‌های هسته‌ای و تحریم‌های تسلیحاتی به نظام جمهوری اسلامی ایران این است که ایران وارد بازار تسلیحات به عنوان یک بازار پر منفعت نشود. از سوی دیگر آن‌ها احساس‌ می‌کنند که ایران در سیستم دفاع موشکی به کشورهایی وابسته است و قصد دارند از طریق اعمال تحریم‌های هسته‌ای و تسلیحاتی توان موشکی ایران را پایین بیاورند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران:

صدای شکستن استخوان دشمنان را به وقتش خواهید شنید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا در منطقه ما جنایتکار است، گفت: وقتی به آن‌ها می‌گویم استخوان‌ شان را می‌شکنیم به وقتش خواهید شنید..