دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

امیر حاتمی در دیدار با ریکاردو منندز پیریتو؛

روابط ایران و ونزوئلا برادرانه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه های صنعتی و علمی روابط ایران و ونزوئلا گفت: روابط دوکشور راهبردی،عمیق و برادرانه است.
فرمانده کل ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و با قدرت مقابل هرگونه تهدیدات ایستادگی کرده و مإموریتش را بطور کامل انجام می‌دهد.
فرمانده کل سپاه ضمن اخطار درخصوص جریان‌سازی اخیر رسانه‌ای دشمنان گفت: به آن‌ها اخطار می‌دهیم که از گذشته درست بگیرند و بدانند که پاسخ‌های ما مخرب، ویرانگر و پشیمان‌کننده است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه امروز ما قادر هستیم هرگونه عملیات پهپادی را اجرا کنیم گفت: نیروی پدافند هوایی در حوزه پهپادی از توانایی بسیار بالایی برخوردار است.
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: استقرار طالبان در افغانستان سبب ایجاد مشکلات امنیتی برای ایران نظیر افزایش تعداد مهاجرین، رشد قاچاق مواد مخدر و آمار معتادین و ظهور گروه‌های تروریستی مشابه داعش در منطقه است.
در پی درخواست از ایران صورت گرفت؛

ماموریت ویژه سپاه برای ترکیه

در پی آتش سوزی گسترده در ترکیه نیروی هوافضای سپاه پاسداران یک فروند هواپیمای «ایلوشین ۷۶»و دو فروند بالگرد «ام آی ۱۷۱» را عازم ماموریت کرد.
وزیر دفاع با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ارتش و سایر نیروهای مسلح ما توانستند به خوبی کار خود را در تربیت نیروی انسانی ارزشی و کارآمد انجام دهند، گفت: نیروهای مسلح در مبارزه با کرونا موفق عمل کردند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره انتقادات به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مجلس، نوشت: بین پیش‌نویس اولیه طرح تا تصویب قانون، فضای بسیاری برای گفت و شنود وجود دارد که انتقادات اخیر هم به پختگی این طرح کمک می‌کند.
غلامرضا جلالی در واکنش به حواشی پیرامون «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: این طرح اولین گام برای ملی‌سازی حکمرانی فضای سایبری و تعریف استقلال در این عرصه مبتنی بر منافع ملی است. اگرچه این طرح نیاز به اصلاحات هم دارد.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: ‏استقرار بیمارستان ۶۰ تخت خوابی تنفسی ارتش در خاش، اقدامی شایسته تقدیر و برگ زرینی در راستای تحقق عملی شعار ‎ارتش فدای ملت است.
جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب شرق با بیان اینکه نتیجه قدرت پدافند هوایی، آسمان امن کشور است، گفت: بر اساس اقتدار پدافند هوایی است که دشمن جرأت ندارد نگاه چپی به آسمان کشور عزیزمان داشته باشد.
امیر حاتمی در مراسم افتتاح مرکز تخصصی دندانپزشکی کشور؛

مجوز فاز سوم کارآزمایی واکسن فخرا صادر شد

وزیردفاع از تایید فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا و مجوز ورود به فاز سوم کارآزمایی واکسن تمام ایرانی خبر داد و گفت با این واکسن به عرصه واکسیناسیون عمومی‌تر وارد خواهیم شد.
یادداشت/برای درک حماقت گروه رجوی در دست یازیدن به عملیاتی کور و مهلک نیاز به هیچ تحلیلی نیست گفته‌های تکان دهنده محمدرضا اسکندری در کتاب «خزان آرزوها» گویای واقعیت‌های درونی منافقین و خوش خیالی‌های رهبر این گروه است.

سلامی با تأکید بر اینکه بسیج، تعیین کننده‌ترین نیروی امام و امت و نظام اسلامی است، تصریح کرد: بسیج در عرصه و میدان ایستاده است تا از ارزش‌های والای ملت تحت فرمان حضرت امام خامنه‌ای دفاع کند و این دفاع امروز برجسته‌ترین فراز تاریخ مقاومت ماست که در جریان است. ما تا انتها ایستاده‌ایم و انتهای این ایستادگی زوال کامل دشمنی است که امروز می‌بینیم غروب را تجربه می‌کند و خورشید درخشان انقلاب ما در مرکز آسمان افتخار این ملت ایستاده است و نورافشانی می‌کند.