دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست گفت وگوی امنیت منطقه‌ای؛

وظیفه‌ اشغالگران پرداخت خسارت جانی و مالی به مردم افغانستان است!

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه‌ای گفت: پرداخت خسارت جانی و مالی واردشده به مردم افغانستان، حداقل وظیفه‌ی اشغالگران است. اما بر عکس شاهد هستیم که امریکا در اقدامی ستیزه‌جویانه و استکباری دسترسی مردم افغانستان به مختصر دارایی خود را نیز ممنوع کرده است.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برقراری یک شبکه رادیویی پیچیده و موثر در منطقه رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ، گفت: منطقه این رزمایش را تحت پوشش رصد و پایش سایبری قرار دادیم.
در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن و وزیر دفاع مطرح شد؛

اعلام آمادگی وزارت دفاع جهت همکاری صنعتی با بخش‌­های دولتی و خصوصی

وزیر دفاع گفت: بسترهای موجود در وزارت دفاع امکان حمایت از تولید اقلام اساسی مورد نیاز مردم را فراهم می‌کند و در این زمینه آماده همکاری صنعتی و فناوری با بخش‌های دولتی و خصوصی هستیم.
در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ انجام شد؛

رهگیری پهپادهای MQ-۹ و RQ۴ آمریکایی

در جریان برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، پهپادهای MQ-۹ و RQ۴ آمریکایی که به منطقه FIR و محدوده ADIZ (منطقه شناشایی دفاع هوایی) ایران ورود کرده بودند، رهگیری شدند.
سردار جلالی در همایش پدافند رسانه‌ای مطرح شد؛

فضای مجازی در دولت روحانی دچار ولنگاری شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در دولت دوازدهم که از آن تحت عنوان دولت عبرت یاد می‌شود، دچار ولنگاری در فضای مجازی شدیم که دولت جدید حتما باید این خطای راهبردی را اصلاح کند.
در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، در یک عملیات سریع و دقیق، پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی ارتش، با طی مسافت طولانی از مبدأ با اصابت به نقطه تعیین شده، آنها را منهدم کرد.
شمخانی در واکنش به اقدام نافرجام برای ترور نخست‌وزیر عراق؛

ردپای آمریکا در این سوء قصد دیده می شود!

دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: سوء قصد به جان نخست وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق های فکر خارجی جستجو کرد.
مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، با نام مقدس یا رسول الله (ص) با حضور و گسترش یگان های سطحی، زیرسطحی و پروازی در منطقه عمومی سواحل مکران آغاز شد.
در ماجرای افتخارآفرینی اخیر سپاه مطابق همیشه مردم عزتمند ایران و همچنین طرفداران مقاومت در کشورهای منطقه بلکه جهان از این شاهکار خوشحال شدند و در شبکه‌های اجتماعی به تجلیل و تحسین این اقدام مقتدرانه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند اما رسانه‌های وابسته غربی و همچنین غربگرایان داخلی و چهره‌های برجسته جریان بدنام مدعی اصلاح‌طلبی نتوانستند عصبانیت و ناراحتی خود را از این موضوع یعنی اقتدار آفرینی جدید سپاه کتمان کنند.
اعضاء گروهک قیام سپید با توزیع شب نامه‌هایی در کوچه و خیابان‌ها و فراخوان‌های متعدد و فریب برخی افراد و اجیر نمودن اراذل و اوباش، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برهم زدن امنیت و نظم عمومی جامعه داشتند.