دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس دفتر امور روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا:

روحانیت در خط مقدم مبارزه با استکبار هستند

رییس دفتر امور روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با اشاره به مسئولیت خطیر روحانیون افزود: در طول تاریخ روحانیت در خط مقدم و اولویت مبارزه با استکبار بوده اند و نشانه اش هم همین است که نوک حملات استکبار جهانی و دشمنان همیشه به سمت روحانیت بوده است.
امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی خطاب به امیر خواجه فرد، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، پیگیر مطالبه جدی رئیس جمهور مبنی بر ساخت هواپیمای مسافربری شد.
رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تکذیب خبر «درگیری لفظی جلیلی و لاریجانی» در جلسه مجمع

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد خبر جنجال در جلسه «فوق العاده» مجمع تشخیص بر سر برجام و «درگیری لفظی جلیلی و لاریجانی»، این خبر را قویاً تکذیب کرد.
دریادار ایرانی گفت: کشورهای جهان امتیاز بالایی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بابت تأمین امنیت آب‌ها داده‌اند و این نیرو از طریق سازمان ملل مورد تقدیر قرار گرفته است.
سردار تنگسیری گفت: امروز امنیت مطلوبی در حوزه جغرافیایی خلیج فارس وجود دارد که اگر کسی به هر دلیلی پای رژیم مفلوک صهیونیستی را به این منطقه باز کند، هم خودش و هم این منطقه را دچار ناامنی، نابسامانی و بی ثباتی امنیتی می‌کند.
امیر علیرضا صباحی‌فرد گفت: امروز نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش به مرحله‌ای از رشد و نبوغ رسیده که هیچ وابستگی در تجهیزات به هیچ کشوری ندارد و قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم.
در پی کشف چند مورد دیرهنگام نفوذ و جاسوسی در میان برخی وزرا و سرمایه‌داران و مقامات سیاسی اسرائیل به نفع ایران، مراکز امنیتی این رژیم از جمله به برخی اتباع ایرانی پناهده شده بدگمان شده‌اند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۱۴ خرداد سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و آغاز سی و چهارمین سالگرد زعامت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیانیه‌ای صادر کرد.
در بیانیه سپاه به مناسبت گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تاکید شد؛ ولایتمداری و تاسی به مکتب امام و رهبری ، ضامن ناکامی سیاست ها و راهبردهای دشمن و استمرار پویا و مقتدر حرکت انقلاب و ملت ایران است.
مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه با اشاره به اهتمام ویژه سپاه در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) آن هم پس از گذشت دو سال که به دلیل شرایط کرونایی در کشور ، آیین های میدانی و حضوری سالگرد طبق سنوات قبل برگزار نشده است، گفت: با دستور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه قرارگاه شهید فهمیده با فرماندهی سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تشکیل و تمهیدات و اقدامات لازم برای تامین امنیت و تسهیل تشرف و حضور زائرین پیش بینی و در حال پیگیری و انجام است.