دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سرلشکر باقری گفت: ملت بزرگ ایران بعد از قرن‌ها تحمل ظلم و ستم با رهبری امام راحل مردانه به میدان آمد و سرنوشت خود را از رژیم ستم‌شاهی سیاه پهلوی بازپس گرفت و به آزادی رسید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در میانه آتش در منطقه غرب آسیا در یک کشتی امن، آرام و نجات‌بخش از ناامنی‌ها به سر می‌بریم. این نه تنها دستاورد کوچکی نیست که خود مقدمه و پیش‌نیاز هر گونه فعالیت اقتصادی، پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقدامات دیگر است که نیروهای مسلح با همکاری مردم آن را برقرار کرده‌اند.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفت.
ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان در راس هیئت نظامی با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه دیدار و گفتگو کرد.
نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و بازرسان جهاد کشاورزی ۵۰هزار تن گندم دولتی احتکارشده را در یکی از کارخانه‌های تولید آرد حومه اصفهان کشف و ضبط کردند.
سرلشکر سلامی گفت: نظام اطلاعاتی موفق از ژرفای ذهن دشمن راهبرد او را استخراج و برای رویارویی با آن برنامه ریزی و آرایش قدرتمندی را ایجاد می‌کند و مجاهدت بی انتها، نیاز یک نظام اطلاعاتی حرفه ای و مقتدر است.
‏یک‌ مقام آمریکایی گفت تصور ایجاد شده در ساعت‌های پیش که یک دستور از سوی سه وزارت خانه دولت بایدن، ممنوعیت صدور ویزا برای کسانی که در سپاه خدمت سربازی کرده اند را لغو کرده، نادرست است. این دستور عمدتا برای شهروندان افغانستان است که منتظر ویزای ویژه مهاجرت هستند.