دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست و به هر میزان که لازم باشد آن را افزایش می‌دهیم و به هیچ وجه با کسی درباره آن مذاکره نمی‌کنیم و همه تصمیم‌گیران ما به‌خوبی می‌دانند که در آینده با چه‌چیزی مواجه خواهند بود.

فرمانده سپاه پاسداران در پیامی با قدردانی از خدمت‌رسانی شکوهمند قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به مردم خوزستان در تکمیل و اجرای ابر طرح آبرسانی غدیر تاکید کرد: خدمت‌رسانی به مردم با شتاب و سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش گفت: اگر امروز پهپاد داریم و در لبه این فناوری در دنیا هستیم و اگر دنیا امروز فهمیده است که پهپاد در جنگ آذربایجان و اوکراین نقش ایفا می‌کند ما خیلی قبل تر این موضوع را فهمیدیم.
نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه مجلس یازدهم و دولت اقدام شایسته‌ای در زمینه مذاکرات هسته ای داشتند، گفت: این دفعه مذاکره با دفعه قبل فرق می‌کند و این بار ما هستیم که مشخص می‌کنیم نه آن‌ها.
جهش در تولد و تأمین تسلیحات، تجهیزات و محصولات دفاعی از رویکردهای وزارت دفاع در دولت سیزدهم است؛ طبق اعلام سردار آشتیانی ۲۵ درصد بیشتر از برنامه مصوب تولید داشته‌اند.

سردار شکارچی با بیان اینکه جنگی که امروز دشمنان پیش‌رو گرفته‌اند جنگ ناجوانمردانه‌ای بوده و بزرگترین تهدید برای دین اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: جنگ امروز که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نرم و جنگ ترکیبی است، اعتقادات و باورهای دینی مردم و جوانان را نشانه گرفته است. این جنگ بدون خون و خونریزی حجاب را از سر زنان و دختران جامعه ما برمی‌دارد.
ارتش در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته دولت تأکید کرد که با تأسی به آرمان شهدا به‌ویژه دو اسوه خدمت خالصانه، شهیدان رجایی و باهنر، پشتیبان دولت بوده و آماده خدمت و ایثار است
حبیب‌الله سیاری در تشریح اهداف رزمایش مشترک پهپادی ارتش گفت: پهپادهای جدیدی که توسط کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور تولید شده است در این رزمایش مورد آزمایش قرار می گیرد.

امیر محمدرضا آشتیانی اعلام کرد: ما در وزارت دفاع قرارگاه اقتصادی و نفت و مسکن را تشکیل دادیم و هفت شورای راهبردی برای هم افزایی فعالیت‌های وزارت دفاع تشکیل دادیم. در حوزه صنعتی ساماندهی کردیم از جمله در صنعت هوایی و صنعتی و حوزه موشکی.