دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده واحد ایران در ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایرانِ سال ۲۰۲۰ با ایرانِ سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۱۰ فرق دارد، گفت که ایران فعالانه در تلاش است تا اسرائیل ده، بیست یا سی سال دیگر وجود نداشته باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: مرزهای غربی کشور مشکل خاصی ندارند و در عین حالی که ازدحام وجود دارد، تردد روان و امنیت مرزها برقرار است.
اقتصادنیوز: خوزستان فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از مقامات عراقی خواست تا در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیر ایرانی را برای زیارت فراهم کنند زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است.
مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش در گردهمایی هیات معارف جنگ و در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) حفظ و ارتقاء قدرت دفاعی را بهترین عامل حفظ" امنیت ملی" و محافظت از "حدود و ثغور" ایران اسلامی دانست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در زمینه هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی ۱۰۰ درصد رسیده ایم ولی نباید لحظه‌ای در این مسیر بایستیم چرا که یک لحظه ایستادن در این زمینه، عقب افتادن را به دنبال خواهد داشت.
سردار حاجی زاده اعلام کرد: به جرات می توان گفت اگر ما از وارد کننده سیم خاردار به صادر کننده فن آوری رسیده ایم از ارتباط با دانشگاه بوده است .

ایران به عنوان بخشی از افزایش همکاری دفاعی خود با روسیه، دنبال ارتقاء جنگنده‌های میگ-۲۹ فالکروم قدیمی خود به «میگ-۲۹ اس ام تی» است که می‌تواند آنها را قادر سازد تا چند سال دیگر به عملیات خود ادامه دهند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) گفت: هرگونه اقدامات تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی علیه ایران، بر اساس حمایت آمریکا ارزیابی می‌شود و پاسخ نیروهای مسلح نسبت به آن قطعی و هم سطح خواهد بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز تصمیمات سیاسی در ایران اسلامی، نقشی تعیین کننده در انتخابات آمریکا دارد و سرنوشت کاخ سفید از حسینیه امام خمینی (ره) تاثیر می‌پذیرد.
ضربه سخت اطلاعات سپاه به سرشبکه باند بین‌المللی قاچاق انسان، زدن یک تیر با دو هدف بود. این عملیات سنگین نشان داد که مدافعان امنیت کشور در برخورد با هتک حرمت به ناموس مردم با هیچ کس تعارف نداشته و به سخت‌ترین شیوه ممکن با آن برخورد می‌کند.

طی روزهای گذشته برخورد نیروهای دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران با قایق‌های بدون سرنشین آمریکایی که امنیت کشتیرانی تجاری در منطقه را مختل کرده‌اند با واکنش شتاب‌زده مقامات واشینگتن مواجه شد.

قطعا طرح ادعای موهوم ساخت سلاح اتمی توسط ایران، به همان اندازه با اهداف جمهوری اسلامی و منافع ملی مغایرت دارد که مخالفت با حضور فعال و دفاع از عمق استراتژیک ایران در منطقه با مصالح عمومی کشور همخوانی ندارد.
هشدار جدی سرلشکر باقری به آمریکا:

خطرآفرینی شناورها را تحمل نمی کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان به روش‌های مختلف و با ایجاد واحدهای جدید سعی می‌کنند کاهش نیرو در منطقه خاورمیانه را جبران کنند، گزارش‌ها حاکیست که آنان با آب اندازی و اعزام واحدهای کوچک تجسسی بدون سرنشین، امنیت دریانوردی را به مخاطره می‌اندازند.
قهرمان فقط کسی نیست که در میدان جنگ بر دیگری پیروز می شود بلکه قهرمان آن کسی باشد که بتواند با یک سیاستی یا جلوی جنگ را بگیرد یا اصلاً جنگ شروع نشود یا بعد از شروع شدن، جنگ را خاموش کند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) سرزمین و قلب جهاد علمی انقلاب اسلامی است؛ گفت: ما به‌دنبال دانشگاهی هستیم که نمونه، برجسته، متعالی، شاهد مثال و تجسم‌یافته ارزش‏های والا باشد.