دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

زهره الهیان گفت: نخستین جلسات ما در کمیته حقوق بشر با هدف حمایت از خانواده‌های شهدای ترور بود که صدای مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برسانیم و در این زمینه نیز مکاتبات متعددی با مقامات مسئول در داخل و مقامات مجامع حقوق بشری، دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه اروپا داشتیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در یک نبرد تمدنی هستیم، گفت: شما معلمان در میانه یک جنگ و یک جهاد بزرگ هستید؛ قلم و زبان در جهاد مهمتر است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: در روزهای شهادت امام حسین(ع) به یک سردار ولایی که بیش از ۴۰ سال سابقه مجاهدت و رزمندگی در خط مقدم اسلام دارد، توهین شد و فکر می‌کنند با این جسارت می‌توانند خودشان را بزرگ کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: سپاه از اول گفته بود که ما را به مذاکرات خود گره نزنید، ما متعلق به نظام، انقلاب و ملت هستیم و جغرافیای ما نیز انقلاب اسلامی است و اگر لازم باشد در عراق، سوریه، یمن و هرکجای دیگر کمک مشاوره‌ای مورد درخواست باشد، انجام خواهیم داد و از ارزش‌های اسلامی و انسانی دفاع خواهیم کرد، لذا ما را به مذاکرات گره نزنید.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه ترکیبی از ایمان، دانش فناوری، ابزار، تدبیر وسرشت پیونددهنده دل‌های مستحکم مردان به یکدیگر است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز می توانیم بگوییم که نیروی دریایی سپاه به حد تراز انقلاب اسلامی رسیده و به فضل الهی روند تکاملی آن طی برنامه پنج ساله هفتم جدی‌‌تر دنبال خواهد شد.
آزادگانی رها از قید نفس و نفسانیات؛

بازگشت یوسف ها به وطن با عطر شهادت

بازنشر/ سی و یکسال پیش در چنین روزی در گرماگرم تابستان آزادگانی از جنس الماس، پس از سالها تحمل رنج و درد در اسارتگاه های رژیم بعث، به ایران بازگشتند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: قیمت بلیط برای سفر هوایی اربعین ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
امیر موسوی با بیان اینکه عمده دلیل درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان این است که طرف مقابل هنوز آن نظم و نسق مطلوب را پیدا نکرده، گفت: این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی نیست.
جلسه مسئولین عالی قضایی به ریاست معاون اول قوه قضاییه با حضور وزیر اطلاعات و معاونین، به منظور هماهنگی و هم افزایی جهت مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی، در وزارت اطلاعات تشکیل شد.
امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه عمده دلیل درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان این است که طرف مقابل هنوز آن نظم و نسق مطلوب را پیدا نکرده، گفت: این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی نیست.
امیر ایرانی فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: انجام یک مأموریت ویژه جدید در سال جاری در دستورکار نیروی دریایی ارتش قرار دارد.
در واکنش به اهانت‌های میرحسین موسوی، یکی از کاندیداهای انتخابات 88 نسبت به سردار شهید حسین همدانی، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، بیان کرد: چهره نورانی شهید همدانی با صحبت های فردی ورشکسته، سیاسی و عقیدتی خدشه دار نمی شود.
در 29 خرداد 1330 پس از اجرایی شدن قانون ملی شدن نفت، حسین مکی به عنوان سخنگوی هیاتی که تاسیسات نفتی را در اختیار داشتند، نهایی شدن نهضت ملی نفت و دراختیار گرفتن دفاتر مرکزی شرکت نفت ایران- انگلیس را اعلام و در مراسمی نمادین شبیه به آیین‌های انتقال قدرت، پرچم ملی برافراشته شد.