دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

یک روزنامه فرانسوی از عزم ایالات‌متحده برای ادعای «قطع جریان تامین مالی سپاه پاسداران با استفاده از شبکه پولی و مالی عراق» خبر داده است.
سردار حسین اشتری در حکمی از سوی سرلشکر محمد باقری و به استناد مصوبه فرمانده معظم کل قوا به سمت مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی منصوب شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: اعضای باند شعارنویسی در دو شهرستان بوشهر و دشتی این استان که اقدامات مجرمانه خود را به شبکه های معاند ارسال می کردند، دستگیر شدند.
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: پوریا جواهری این شخص در جریان اغتشاشات مورخ ۲۴ آبان ماه سال جاری در شهرستان کامیاران با اسلحه ساچمه‌ای به سمت مامورین انتظامی، شلیک کرده است.
فرمانده کل سپاه گفت: اینکه بعضی شیپور بیگانه زده و جوانان را به میدان آشوب دعوت می‌کنند به دلیل این است که می‌خواهند ایران را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و از پیشرفت کشور جلوگیری کنند؛ همان کاری که با عراق، سوریه، یمن و افغانستان کردند.
نقدی تصریح کرد: حالا به این نظام می‌گویند دیکتاتور. جمهوری اسلامی با تمام شئون مردم خود اداره می‌شود اما می‌گویند دیکتاتور. به نظامی که به این شکل تحمل دارد و برای منتقدان خود فضا فراهم می‌کند تا حرف‌های خود را بزنند می‌گویند دیکتاتور.
با تلاش‌ سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره‌کل اطلاعات خراسان‌رضوی، ۱۶ نفر از مدیران و اعضای موثر مخل امنیت و نظم عمومی جامعه که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند و ساکن داخل و خارج از کشور بوده و از مدت‌ها قبل با اقدامات پیچیده اطلاعاتی شناسایی شده بودند، دستگیر شدند.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان "امروز همه هدف دشمنان گسترش فقر در جامعه است و تحریم اقتصادی نسخه فقرسازی جامعه ما بود"، گفت: بر همین اساس ما با رسالت پاسداری از انقلابی به جنگ فقر و محرومیت رفته‌ایم.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه گفت: اولین شکست جدی صهیونیست‌ها در همین جنگ و از حزب‌الله لبنان است که هم حضور سردار سلیمانی و هم کمک‌های نیروی قدس به فرماندهی ایشان را در آنجا داریم، سردار سلیمانی معادلات اشغالگران را بهم زد.
مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سرلشکر منصور ستاری و همرزمانش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

قاسم فتح الهی، پاسدار سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، روز گذشته در حمله ای تروریستی در درب منزل مورد هدف ۴ گلوله قرار گرفت و با وجود انتقال به بیمارستان، به فیض شهادت نائل آمد. این اقدام تروریستی در سالروز ترور حاج قاسم سلیمانی صورت گرفته و به همین سبب واکنش های کاربران فضای مجازی را نیز به دنبال داشته است.
سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرمانده کل سپاه و مجموعه تصمیم‌گیران آن هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارند، با این حال از هیچ کمکی در حوزه انتقال دانش فنی به این صنعت و سایر صنایع دریغ نخواهیم کرد.
جانشین فرمانده‌کل سپاه گفت: ایران در این ۴۴ سال به‌صورت کلامی، نظری و عملی مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستاده و در این میان، کشورهای کمی بودند که حتی به‌صورت کلامی مقابل ابرقدرت‌ها بایستند.