دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سپاه نه‌ تنها برای حفظ جان و امنیت ۸۰ میلیون ایرانی و نه‌ تنها برای حفظ جان و امنیت مردم منطقه که در مقابل توطئه کشته شدن سه میلیارد انسان ایستاده و در برای جلوگیری از بروز جنگ هسته‌ای دیگری از سوی آمریکا سینه سپر کرده و تنها جرمش تلاش برای برداشتن سایه جنگ از سر ملت‌هاست، در عین حال که شارلاتالیزم رسانه‌ای و پروپا گاندای کشته شدن یک نفر برای برهم زدن امنیت منطقه را هم خنثی می‌کند. پس حقش است که در لیست‌های خودساخته آمریکا و غربی‌ها قرار گیرد!
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: خودباوری و اعتمادی که از انقلاب اسلامی به ما رسید، موجب شد تا موفق شویم پیچیده‌ترین تجهیزات دریایی را در نیروی دریایی ارتش به مرحله تولید برسانیم.

معاون عملیات سپاه در مراسم بزرگداشت سردار قاسم محمدی گفت: تشخیص حق و باطل در جنگ سخت، راحت است اما زمانیکه فضا مملو از غبار فتنه‌ها می‌شود تشخیص سره از ناسره بسیار دشوار می‌شود.
سردار نقدی اعلام کرد: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در طول تاریخ مقطعی پیدا نمی‌شود که شیطان بزرگی مثل آمریکا و همراهانش متحد شده باشند و به میزانی که در این ۴۴ سال با انقلاب اسلامی دشمنی کردند، دشمنی کرده باشند و آنها حتی یک روز هم از دشمنی فروگذار نکردند.
سپهبد السید عماد علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه و هیئت همراه با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.


سردار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: دنیا به سمت ساختار دو قسمتی شرقی-غربی و چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت انتظار می‌رود که وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در بروکسل، با تحریم‌های بیشتر علیه اعضای سپاه پاسداران موافقت کنند.
اروپای سرافکنده و خسارت‌دیده از جنگ اوکراین، با بی‌عقلی و حماقت به نیابت از آمریکا و اسرائیل، در تقلا است تا سپاه پاسداران را به‌عنوان گروه تروریستی معرفی کند. اما غافل از آنکه، گزینه‌های روی میز ایران برای واکنش متقابل و همچنین واکنش سخت و نامتقارن، بسیار متنوع و متعدد است.
ساسان کریمی در پاسخ به این سوال که نقش برخی اقدامات تحریک‌کننده و خودسرانه مانند دیوارنویسی روی سفارت انگلیس و یا برخی اظهارنظرهای افراطی و بی‌مورد از سوی مسئولان کشورمان را در تشدید این تنش چقدر موثر می‌دانید، گفت: این اقدامات جاهلانه یا خائنانه است. چرا که به شدت بی‌فایده و به شدت پر هزینه هستند و کار را برای طرف‌های خصم ما آسان می کنند.
فرمانده کل سپاه پس از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا گفت: اروپایی ها اشتباهات خود را تکرار نکنند، هر چند به همراه آمریکا عادت دارند جای ظالم و مظلوم و شهید و جلاد را عوض کنند.