دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده کل سپاه گفت: حصر اقتصادی و تحریم نیز از ذخائر دشمن بود که تمام نظام اطلاعاتی و حقوقی دشمن و همه نهادهای بین‌المللی و قدرت‌های رسانه‌ای را برای پیروز شدن در این میدان به صحنه آورد و باز هم دشمن شکست خورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار یادآور شد که سپاه پاسداران دشمنان رنگارنگ این کشور را به استیصال، عصبانیت، خفت و خواری کشانده است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم ورود در فاز تهاجمی در جنگ رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج و وارد فاز تهاجمی شویم.
سرلشکر موسوی گفت: حدود ۶۰ هزار واحد مسکن شخصی برای کارکنان ارتش در دست احداث است که بخش اعظمی از مشکلات بی منزل بودن کارکنان ارتش برطرف می‌شود.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: تلاش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر آن است که مردم را نسبت به نظام انقلاب و مذهب شیعه بدبین کنند و این تلاش جدیدی نیست و از اول انقلاب و سال‌های قبل از انقلاب شروع شده و همچنان هم ادامه دارد.
یکی از مدیران معاونت ضد تروریسم وزارت اطلاعات گفت: بعد از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز بلافاصله ۴۲ نفر از اعضای شبکه‌ای که فقط این حادثه را پشتیبانی می کرد شناسایی و دستگیر شدند که با دستگیری آنها حداقل از ۹ عملیات تروریستی مشابه جلوگیری شد.
مدیرکل حراست سازمان اطلاعات استان تهران گفت: در برابر فساد همه ما مسئولیم و بزرگترین قدرت برای مقابله با فساد، نظارت عمومی است.
سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز چهارشنبه برای نظارت بر امدادرسانی به مردم سوریه وارد مناطق زلزله زده شمال غرب این کشور شده و از نزدیک بر کار امداد رسانی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی که از ایران، عراق و لبنان وارد منطقه شده‌اند نظارت می‌کند.
رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه بسیاری از کارمندان ناسا ایرانی هستند، افزود: اگر نگاهی به مجموعه ناسا بیندازید بیشتر کارمندان آن اهل ایران، چین، کره جنوبی و یا هندوستان هستند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از آحاد ملت شریف و انقلابی ایران برای حضور پرشور و یکپارچه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه، راهبرد وحدت را ضامن شکست راهبرد دشمن برای ایجاد اختلاف، تفرقه، دروغ‌پردازی و شایعه سازی دانست.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان جمهوری اسلامی واقعاً دشمن‌های قسم‌خورده‌ای هستند که از روز اول کمر بستند که جمهوری اسلامی را براندازی کنند، اما زورشان نمی‌رسد. خیلی کارها هم کردند؛ یعنی از اول انقلاب از کودتا، تحمیل جنگ و انواع جنگ‌های ترکیبی پیچیده هر چه بوده انجام دادند ولی نمی‌توانند. چون با یک همچنین دشمن‌ها و تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، ‌ باید صاحب قدرت بشویم.