دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در کاشت نهال گفت:اگر قرار شد ظرف مدت چهار سال یک ‌میلیارد اصله نهال کاشته شود، این کار را می‌توان ‌با بهره گیری از ظرفیت بسیج انجام داد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت هفته سربازان گمنام تاکید کرد که به برکت مجاهدت‌های خاموش نیروهای وزارت اطلاعات، نقشه ها و توطئه‌های زنجیره‌ای و پیچیده سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن، ناکارآمد و نتیجه ای جز شکست و استیصال برای آنان نداشته است.
وزیر دفاع گفت: مهمترین موضوع برای ما، منافع ملی و امنیت ملی است و در همین راستا، می‌بینیم که دشمن در تمامی اقدامات علیه جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده و باعث شده دست به کارهای سخیف بزنند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز فضای عمومی و به ویژه مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی شده‌اند اما نه به این معنا که مسمومیت‌ها واقعی نیست بلکه القای یک ترس عمومی می‌تواند با ضریب قابل توجهی تعداد نمونه‌ها را افزایش بدهد.
مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش گفت: بخش بزرگی از جنجال‌های اخیر در خصوص توان پهپادی ایران، هر چند دروغ پردازی و از سر یاس، انفعال و فرافکنی است، در عین حال اذعان صریح به قدرت پهپادی کشور است.
وزیر دفاع با بیان اینکه رزمایش آمریکا با ۵۰ کشور در خلیج فارس را با هوشیاری رصد می‌کنیم، گفت: برگزاری چنین رزمایشی دلایل مختلفی دارد؛ یکی آمادگی و دیگری بحث روحیه دادن به نیروهایشان است.
امیر دریادار ایرانی گفت: حضور نیروی دریایی در آب‌های بین المللی نشان دهنده دست بلند جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و توان و دانش والای جوانان ایران اسلامی است و اگر ما امروز در عرصه دریا حرفی برای گفتن داریم به دلیل همین توانمندی‌های علمی و فناوری است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اعلام کرد: امروز جبهه مقاومت و رسانه مقاومت علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که داشته است، اما با تلاش هر روز، ظرفیت خود را افزایش داده است. البته که این مسیر باید استمرار داشته باشد. امروزه رسانه توانسته است به خوبی ایستادگی بر سر ارزش‌ها را به جامعه نشان بدهد.
امیر سرتیپ «ولی‌وند» با بیان اینک موضوع فرماندهی و کنترل فقط محدود به حوزه نظامی و دفاعی نمی‌شود، گفت: آمادگی ما به لحاظ مدیریت و کنترل در مواجهه با بحران‌های مختلف باید همواره در بالاترین سطح باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تازه‌ترین سخنانش از رونمایی موشک کروز پاوه خبر داده و جزئیاتی درباره موشک هایپرسونیک ایرانی ارائه کرده و گفته است دیگر هیچ موشک غیرنقطه‌زنی نمی‌سازیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پیشنهادات سازمان پدافند غیرعامل کشور برای ارتقای تاب‌آوری و رفع آسیب‌پذیری‌های زیرساخت‌های کشور در کمیسیون تلفیق اجازه طرح پیدا نکرد و در نتیجه اعتبار صفر برای پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۲ در شرایط جنگ سایبری را به همراه داشت.

فرمانده کل ارتش در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، گفت: نظام سلطه کشورها و ملت ها را سرسپرده، گوش به فرمان و تابع خود می خواهد و استقلال و عزت یک ملت و یک کشور را بر نمی تابد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: تلاش اخیر دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی در تحریم و حملات ناجوانمردانه علیه سپاه و تخریب چهره مردمی آن و تلاش برای قراردادن نام این شجره طیبه در فهرست گروه‌های تروریستی بیانگر اوج عناد و استیصال و درماندگی آمریکا و اذناب غربی آن است که البته راه به جایی نخواهد برد.