دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که نظام سلطه از هر ترفندی برای خدشه‌دار ساختن استقلال و وحدت ملی بهره برد تا آنجا که از سر عجز و استیصال، دست استمداد و یاری خود را به سوی بدنام‌ترین گروه تروریستی جهان یعنی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلبان دراز کرد تا بتواند از طریق این گروه‌های سر سپرده و وابسته، ایران را با خطر تجزیه و فروپاشی روبرو سازد.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» پایان یافت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هماهنگی های بسیار خوبی میان یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ وجود داشت و تمرینات و تاکتیک‌هایی که پیش‌بینی شده بود به نحو احسن و بهترین شکل ممکن انجام شد.
امیر دریادار ایرانی تأمین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ دانست و گفت: افزایش هماهنگی، نجات کشتی‌های تجاری تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی مهم‌ترین محورهای روز نخست رزمایش بود.

پارلمان اروپا در تداوم تلاش‌های نافرجام برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهاد رسمی نظامی ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اروپا، قطعنامه‌ای مداخله‌جویانه را در خصوص مسمومیت دختران دانش‌آموز ایرانی تصویب و به این بهانه درخواست خود علیه سپاه را تکرار کرد.
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و روز جهانی قدس با بیان این که انقلاب اسلامی نفس تازه ای به مردم فلسطین داد و نباید نسبت به آن بی توجه باشیم، گفت: امروز مقاومت به کرانه باختری کشیده شده و نقطه آرامی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق:

آسمان ایران اسلامی امن‌ترین آسمان خاورمیانه است

امیر سرتیپ دوم پرویز در دیدار با کارکنان وظیفه منطقه پدافند هوایی شرق گفت: نیروی پدافند هوایی، نماد قدرت، امنیت و آرامش است و کارکنان متعهد و با اخلاص این نیرو با حراست شبانه‌روزی از آسمان ایران اسلامی آسودگی خاطر را برای هموطنان عزیزمان به ارمغان می‌آورند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: توافقنامه ایران و عربستان یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه است و با این توافق دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است.

فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش گفت: با تلاش‌های انجام شده توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در حوزه نهضت قطعه‌سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد و بر روی بالگردها استفاده می‌شود.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا گفت: در ماه‌های اخیر دشمن یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار راه انداخت، ولی ما موفق شدیم فرهنگ شهادت را ترویج دهیم و جوانانمان حاضرند جان خود را در راه انقلاب و کشور فدا کنند.
امیر محمدرضا آشتیانی گفت: صنعت هوایی از سالها پیش قدام به طراحی‌ جت آموزشی یاسین کردند که امروز فروند دوم آن رونمایی شد ویژگی این جت آموزشی این است که بتوانیم از آن در حوزه رزمی‌ و‌ پشتیبانی ‌از نزدیک ‌نیز استفاده کنیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ارتقای سطح توان رزم دریایی با تبدیل شناورهای راکت انداز در کلاس شناورهای عاشورا و طارق به موشک اندازهای نقطه زن با برد موشکی حداقل ۱۰ و حداکثر بیش از ۱۸۰ کیلومتر برد مفید در نیروی دریایی سپاه محقق شده است.