دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: امروز بعد از ۷۵ سال شاهد دو پارچگی سیاسی و اجتماعی در درون سرزمین‌های اشغالی هستیم و این دو صدایی ثبات اسراییل را از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با تهدید از درون مواجه می‌کند.
کارکنان غیور و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های متعهدشان، در راهپیمایی روز قدس نشان خواهند داد که به تعبیر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا «عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌ها» و آماده جهاد «در صفوف مقدّم با رژیم صهیونیستى» هستند.
روابط عمومی سپاه الغدیر یزد اعلام کرد: چند تن از عوامل اصلی التهاب‌آفرین در بازار ارز که نقش مؤثری در تعیین نرخ موسوم به دلار تلگرامی داشتند، با دستور مقام قضایی و توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه یزد دستگیر شدند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز امیدهای دشمن به یاس و یاس مومنان به امید تبدیل شده است تاکید کرد : امروز ایران اسلامی، کانون سیاست های منطقه ای و حتی جهانی شده است و حجم و شعاع قدرت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، جهانی است.

، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت "روز بین المللی آگاهی از خطر مین و کمک به اقدام علیه آن" در پیامی تاکید کرد که ایران آمادگی دارد با سایر کشورها و سازمان های بین المللی جهت مین زدایی همکاری کند.

سردار رمضان شریف با اشاره به برداشت ناصواب برخی اشخاص و رسانه ها از سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پیرامون جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان گفت : در وضعیت ایشان و همراهان تغییری صورت نپذیرفته و پرونده سرنوشت آنان همچنان مفتوح و توسط مراجع سیاسی و حقوقی کشور در حال پیگیری است.
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم وداع با پیکر شهیدان مدافع حرم میلاد حیدری و مقداد مهقانی جعفر آبادی ساعت ۲۱ امروز (دوشنبه ۱۴ فروردین ماه) در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد.
ژنرال احمد ناصر الرئیسی طی پیامی چهل و چهارمین سالگرد روز جمهوری اسلامی ایران را به دولت، فراجا و ملت ایران تبریک گفت و آمادگی خود را برای توسعه هرچه بیشتر همکاری های پلیسی، اعلام کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه، اطاعت از ولی فقیه را بالاترین ارزش جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: اگر به ارزش اطاعت از ولایت پایبند می ماندیم، امروز این مشکلات اقتصادی را نداشتیم.