احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: ما در حال بررسی هستیم و احتمالاً در حوزه انتخابیه‌ای که نامزد هست، چندین حزب اعم از کارگزاران، ندای ایرانیان و حزب اسلامی کار که احتمالاً با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.
محمود احمدی‌نژاد که در مراسم حرم امام خمینی شرکت کرده بود سوژه عکاسان و رسانه‌ها شد که نکته قابل توجه آن وضعیت و صورت ظاهری وی بود.
در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اصولگرایان روزهای سختی را برای رسیدن به وحدت می‌گذرانند. روزهای پر از تشتت و اختلاف برای اجماع برسر یک لیست یا لیست‌های حداقلی برای تصاحب کرسی‌های سبز پارلمان.
در غوغای سیاست‌زدگی در سالیان اخیر، کسانی خواستند پنجه بر چهره‌ی این حدیث پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله بکشند؛ آن‌جا که فرمود:«من برای تکمیل مکارم و بزرگواری‌های اخلاق مبعوث شده‌ام.»
متناسب با این روزها و حال و هوای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک سؤال بسیار مهم وجود دارد و آن اینکه ما در دوران رژیم پهلوی در کجا ایستاده بودیم و اکنون کجا ایستاده‌ایم؟!
رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: اگر منظور از وحدت، همگرایی و همراهی بر اساس شاخص‌های و معیارها باشد، آماده‌ایم و از ائتلاف استقبال می‌کنیم اما اگر مقصود از وحدت، قرار گرفتن دوستان و آشنایان در لیست و ترجیح آنها به شاخص‌ها باشد، راه خودمان را خواهیم رفت.
«خواص در کشور کم نیستند. فردی که علاقه‌مند به پیشرفت کشور است، اگر از مسوولان و شرایط اقتصادی هم گله‌مند باشد، اصل را فدای این گلایه‌ها نخواهد کرد و در این شرایط نقش خواص بیش از گذشته می‌تواند در عرصه انتخابات دیده شود.»
رسول منتجب نیا گفت: کارگزاران، حزب ندا و اعتماد ملی ۳ حزبی هستند که می‌خواهند لیست ائتلافی تهیه کنند و امیدواریم موفق باشند و کاندیدای موردنظرشان را به مردم ارائه کنند و وارد مجلس شوند.
سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: با توجه به شرایط موجود و به استناد راهبرد انتخاباتی و مصوبه مجمع عمومی که امشب به تصویب رسید، جبهه اصلاحات ایران در انتخابات اسفند ماه امکان ارائه لیست در تهران را ندارد!
«محسن عابدینی‌پور» شاخص ترین چهره نزدیک به اصلاح طلبان و اعتدالیون قم در اعتراض به نحوه بررسی صلاحیت ها، با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به فرماندار قم، از کاندیداتوری این انتخابات انصراف داد.
افزایش دستمزد در شرایطی که دولت قادر به تامین هزینه نبوده و به استقراض از بانک مرکزی یا روشهای مشابه روی می آورد به مثابه آب شور دادن به تشنه ای است که تشنگی را زیاد کرده و رفع عطش نمی کند.
خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که شورای نگهبان در چند روز باقیمانده تا پایان زمان بررسی اعتراضات کاندیداها، بررسی پرونده هایی را در دستور کار دارد که ۵۵۰ پرونده می تواند فضایی متفاوت را در انتخابات پیش رو رقم بزند.
اگر چنین شود اقلیت خالص سازِ انحصارطلب به مقصودش خواهد رسید؛

نگرانی از مشارکت پایین مردم در انتخابات

ایران ظرفیت آفرینش حماسه‌هایی از افواج مردمی در کنار صندوق های آراء و انتخاب های تاریخی را دارد و در فاصله یک دهه از دو انتخابات شورانگیز نگذشته که علی‌رغم ناکامی برخی جناح‌ها، جامعه و کشور به صورت طبیعی در برابر فشارهای منطقه‌ای و تهدیدهای فرامنطقه‌ای مصونیت یافت.