احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو خبرگان رهبری در گفتگو اختصاصی با پرسون:

دشمن با تمام توانش هم نتوانسته رهبر انقلاب را فریب دهد

عضو خبرگان رهبری گفت: شخصیتی توسط مجلس خبرگان به رهبری انتخاب شد که در این سالها دشمنان با تلاش های بسیار و دستگاه های جاسوسی عریض و طویلشان نتوانسته اند حتی یک بار ایشان را فریب بدهند.
دبیرکل جبهه مردمی ایران قوی و دبیرکل جامعه اسلامی مدیران می گوید: در تشکیلات ما سرلیستی آقای قالیباف هنوز قطعی نشده است. در شورای مرکزی افرادی هستند که در خصوص اداره مجلس توسط آقای قالیباف اختلاف‌نظر دارند.
برخلاف فضاسازی‌ها و مظلوم‌نمایی‌های مدعیان اصلاحات و اعتدال طی چندماه گذشته مبنی بر این که قادر به ارائه فهرست انتخاباتی در تهران نیستند، اکنون خبر رسیده که این طیف لیست کامل سی‌نفره ارائه خواهند کرد.
چشم‌های ظاهربین هر جامعه و دشمنان سطحی‌نگر آن جامعه، نوعا قدرت را صرفا در توانایی‌های ظاهری می‌بینند؛ همان‌طور که ممکن است شخصی از توانایی‌های بدنی فوق‌العاده برخوردار باشد و در این صورت هم او خود را بسیار توانمند می‌انگارد و هم افرادی که او با آنها به خصومت می‌پردازد، می‌توانند چنین دریافتی داشته باشند؛ درحالی‌که آن فرد ممکن است از جنبه‌های دیگر مانند اراده، عقل و فناوری ناتوان باشد.
سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: در شرایط کنونی به هیچ لیست ائتلافی در حوزه اصلاح‌طلبان نرسیده ایم. در کل کشور یک نفر از شورای مرکزی حزب اعتماد ملی صلاحیت شده است.
وقتی حسن روحانی یا هر نامزد دیگری تقاضا می‌کند شورای نگهبان دلایل عدم احراز صلاحیت او را اعلام کند، شورای نگهبان نمی‌تواند به بهانه‌هایی چون حفظ حریم خصوصی و... استناد کرده و دلیل عدم احراز فرد را اعلام نکند.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: میانه‌روها در پی آن هستند تا با ایجاد توازنی در سیاست خارجی رفع تحریم‌ها را دنبال کنند. در واقع آنها به دنبال این هستند که هر چه زودتر کشور به حالت طبیعی خود بازگردد. آنها بر خلاف جریان مقابل‌شان از تحریم‌ها استقبال نخواهند کرد و به دنبال این نیستند که به زندگی مردم سختی‌هایی بیش از این را تحمیل کنند.
اسدالله بادامچیان، جریان اصلاحات دوم خردادی و اعتدالی را قبول ندارد و آن را جریانی با تفکر رو به غرب و غیرمطابق با نظرات اسلام امام خمینی (ره) و اصل امامت و ولایت نمی‌داند.