احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی با اشاره به اینکه در دنیای امروز و در ایران نیز مردم در وضعی به سر می برند که می شد خیلی بهتر باشد، گفت: فارغ از هرگونه نظری که نسبت به سامان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داریم، یک اصل را باید در نظر بگیریم که آیا ما از حکمرانی خوب برخوردار هستیم؟ حال این حکمرانی می خواهد مدعی دینی باشد، مدعی لیبرالیسم یا سوسیالیسم باشد. آیا از ابتدائیات یک حکمرانی خوب برخوردار هستیم، که این موضوع در نتیجه کار مشخص خواهد شد و نه در ادعاها.
می خواستند آیت الله هاشمی را شهروندی بی شناسنامه کنند

همه چیز درباره بازاری انقلابی

عسگراولادی در ماه‌های پایانی عمر خود در دیدار با جوانان حزب مؤتلفه طی سخنانی در مورد بنی‌صدر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد گفته است: عمر من مثل آفتاب لب بام است و دیری نخواهد پایید و همه این چیزها را با خودم به زیر خاک می‌برم و کل شما اعضای شورای مرکزی هم نمی‌توانید جواب قیامتی مرا بدهید. من باید خودم برای قیامتم جواب داشته باشم.
گفته می‌شود ایده رأی اعتراضی را که حسن روحانی پس از ردصلاحیت در انتخابات خبرگان رهبری مطرح کرد، یکی از اصلاح‌طلبان که سابقه چندین جرم امنیتی را در کارنامه خود دارد، به روحانی پیشنهاد داده و مورد موافقت قرار گرفته است!
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره به اینکه مردم‌سالاری دینی یعنی احترام به رأی مردم، گفت: رهبری انقلاب که می‌گویند رای مردم حق‌الناس است، این گزاره را از آموزه‌های دینی طرح می‌کنند.
دبیر کل حزب موتلفه، در گفتگویی درباره انتخابات مجلس، بیان کرد: هیچ مجلسی نداشتیم که یکدست باشد در تمام این مجالس افراد مختلف بودند. نظام مردمی ما نظام مردمی خوبی است، نظام مردمی ما اگر تقلید از دموکراسی غرب باشد به درد ما نمی‌خورد.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در مورد بحث سرلیستی نوبخت در لیست مشترک اصلاح‌طلبان عنوان داشت: بحث سر لیستی به خودِ لیست و نامزدها برمی گردد و ما زمانی که بتوانیم به آرایش نامزدها در لیست بپردازیم، می‌توانیم سرلیست را هم مشخص کنیم.
یک فعال سیاسی گفت: امیدوارم در مدت باقی مانده اتفاقات خوبی بیفتد و نامزدهایی که مشکلی برای تأییدصلاحیت ندارند، بتوانند به عرصه انتخابات ورود کنند و مردم نیز بر اثر این اتفاق راغب شوند تا پای صندوق رأی بیایند.
شبکه من و تو هم به ایستگاه آخر رسید. حالا صدا و سیمایی های خشنود از افزایش بودجه سه برابری، خوشحالی شان مضاعف شده است. باید هم بشود. شبکه من و تو رقیبی جدی بود برای سازمان عریض و طویل صدا و سیما و طبیعی است که صدا و سیمایی ها از فرو افتادن رقیب خوشحال شوند.
محمد عطریانفر گفت: در فضای سیاسی کشور بنده ناخواسته متهم به حمایت از لاریجانی هستم. این اتهام چندان هم غلط نیست. چون در نظریات اصلاح‌طلبی خود بیش از اینکه اسیر اسم‌ها باشم، تابع رفتارها هستم. خود را در التزام به رفتارها و کنش‌ها و سیره افراد می‌بینم.
آنان که در دولت روحانی برای دلار ۷۴۰۰ تومان و گوشت ۵۰ هزار تومان نوحه‌خوانی می‌کردند تا اشک مردم را درآورند، ولی امروز برای دلار ۵۹ هزار تومان و‌ گوشت ۶۵۰ هزار تومان سکوت می‌کنند، یعنی سقوط آزاد اخلاقی کرده‌اند.
در ماجرای ورود امام خمینی به ایران، مرحوم آیت الله سید عبدالحسین طیب از علمای بزرگ اصفهان و صاحب تفسیر گرانقدر «اطیب البیان» خاطره ای را برایم نقل کردند که به لحاظ اهمیت و ضبط و ثبت این خاطره در سفری مجدد به اصفهان محضر این عالم بزرگوار مشرف شدم و بیان خاطره را با صدای ایشان ضبط کردم.
مسیر اصلاح‌طلبی صندوق رأی است. اصلاح‌طلبی در همه جای دنیا با اقدام پارلمانتاریستی شناخته می‌شود. نمی‌توانیم بگوییم اصلاح‌طلبیم، اما با صندوق رأی قهر کنیم. شرط و شروط گذاشتن برای نظام هم باز از آن کارهاست. ادا و اصول است. کسی که خود را اصلاح‌طلب می‌داند، باید فهرست دهد. آن جریانی که صندوق رأی را تحریم می‌کند، حتماً اصلاح‌طلب نیست و باید در یک طیف دیگر او را دید.
گروه‌های مختلف مردم از هم‌اکنون تصمیم خود را مبنی بر شرکت‌کردن یا شرکت‌نکردن در انتخابات گرفته‌اند و شاید تبلیغاتی که در برخی رسانه‌ها برای تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی انجام می‌شود، اگر بی‌تأثیر نباشد، از تأثیر کمی برخوردار است.
انصاف آن است که در عوض، مدیران امروزی نیز یاد شعار‌های انتخاباتیشان باشند، که ده‌درصد مشکلات را مرتبط با تنگنا‌های تحریم می‌دیدند و باقی را به سر زلف مدیریت ناکارآمد گره می‌زدند. چه شد که امروز در این وانفسای اقتصادی، نه حرف آن روزشان را پس می‌گیرند و نه ید بیضایی را در مدیریت و تدبیرشان نمایان می‌کنند؟!