احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

بسیاری از مردم معتقدند، فرق نمی‌کند که چه کسی رییس‌جمهور شود؛ چون اصلاح روندهای جاری در کشور فراتر از اختیارات رییس‌جمهور است. امیدواریم که این انتخابات شرایطی را فراهم کند که حداقل بخشی از نگرانی‌های مردم نسبت به آینده ایران برطرف شود.
مشاور سیاسی رهبری انقلاب گفت: شورای حکام آژانس، ‎آمریکا و ‎تروئیکای اروپایی سعی داشتند با ایجاد امیدواری دروغین در ‎ایران، واکنش‌های کشورمان را در برابر سوء رفتارشان مدیریت کنند که هیچگاه موفق نشدند و نخواهند شد.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم در آغاز با مشکلات جدی مواجه بود. در بخش درمان، آب، گاز، فروش نفت، درآمدها و... دچار مشکل بودیم. مشکل تورم نیز در آغاز دولت سیزدهم بود و درحال حاضر نیز این درد مزمن تاریخی رو به کاهش پیدا کرده است و امیدواریم ادامه دار باشد.

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم گفت: وقتی می گوییم نفت ملی است یعنی مال مردم است، باید مستقیما به جیب مردم برود.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی قبل از تشکیل دولت سیزدهم سفرهای استانی خود را آغاز کرده بود، تصریح کرد: شهید رئیسی فقط ۳ سال رئیس‌جمهور بود ولی خدمات و محبوبیتش با آنهایی که ۸ سال رئیس‌جمهور بودند اصلاً قابل مقایسه نیست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری نوشت: بر خلاف روح قانون اساسی نهادهای مذکور در آن را به دولت‌های مستقل تبدیل کرده‌اند. حال آن‌که دولت در ایران یگانه است. رهبری در راس، رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی با همکاری دو قوه‌ی دیگر، دولت ملی ایران را شکل می‌دهند.
وزیر اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی و برخی بی‌اخلاقی‌ها تأکید کرد که رفتار نامزدها و حامیان آنها با بی‌طرفی کامل و به‌طور مستمر رصد شده و به افرادی که رویکرد تخریب‌گرایانه اتخاذ کنند تذکرات لازم داده خواهد شد
فعال سیاسی گفت: مشارکت مردم در انتخابات این دوره آنقدر بالا خواهد بود که احمدی نژاد در شور انتخاباتی فراموش می شود.
انتقاد تند اطلاعات از ثبت نام گسترده کاندیداهای ریاست جمهوری

چرا در مقابل این رفتارهای دون شأن نه اخمی می کنیم نه پلکی می زنیم؟

آیا زیرساخت‌های قانونی نامزدی برای ریاست جمهوری فشل و واداده است، یا افراد داوطلب، این مقدار ساده‌اندیش و هول‌زده‌اند؛ یا هردو!؟
بی‌اخلاقی‌ها در همه جبهه‌ها و جریان‌های سیاسی بود و همچنان هم هست، اما نکته جالب آنکه اصلاح‌طلبان اصولگرایان و انقلابی‌ها را تخریب می‌کنند، اصولگرایان و انقلابی‌ها هم اصولگرایان و انقلابی‌ها را تخریب می‌کنند!
در بیانیه شماره یک و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری:

ائتلاف وفاق ملی جوانان ایران اسلامی معیار انتخاب اصلح را مشخص کرد

ائتلاف وفاق ملی جوانان ایران اسلامی ولایت پذیری، انقلابی، جهادی و اجرایی بودن را معیار انتخاب اصلح می داند و پس از اعلام نهایی اسامی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا اصلی خود را اعلام میدارد.
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره قطر به تبیین وضعیت سیاسی کشور پس از شهادت رئیس جمهور پرداخت و گفت: انتخابات اساس جمهوری اسلامی است.

علی لاریجانی در پاسخ به یک کاربر توئیتر گفت: امروز مدل موفق در دموکراسی، دموکراسی مشورتی است که همه مردم بتوانند در تصمیم سازی مشارکت داشته باشند.