احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

طحان‌نظیف گفت: زمان دقیقی برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها نمی‌توان اعلام کرد، اما تاکید داریم هر وقت بررسی‌ها به نتیجه رسید و نهایی شد، اطلاع‌رسانی شود تا فرآیند‌های بعدی یعنی تبلیغات و... انجام شود.
شنیده ها حاکی از این است که پزشکیان، شریعتمداری، همتی، پورمحمدی، قاضی زاده هاشمی، نیکزاد، قالیباف و جلیلی تایید صلاحیت شده‌اند.
از فهرست داوطلبان می‌توان امیدوار بود که در صورت پرهیز از نگاه یکسویه و اصرار بر یکدست سازی حکومت و حذف چهره‌هایی که می‌توانند تنور رقابت را داغ کنند، انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده پرشور و با مشارکت بالا برگزار شود.
شرایط کنونی جهان اسلام و آوردگاه میان اسلام با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی با میدان‌داری آمریکا و صهیونیست‌ها یاد‌آور حکایتی از زبان سعدی است و هشدار به افراد یاد شده که، آب به کدام آسیاب می‌ریزید؟!
اکبر نصراللهی استاد علوم ارتباطات در یادداشتی نوشت: افکار عمومی بی‌پناه، هر روز با سونامی اخبار جعلی مورد تعرض قرار می‌گیرند. جدیدترین آن، وایرال شدن ماجرای کذب مصاحبه دکتر محمد صادقی در تلویزیون در مورد سلامتی مقام معظم رهبری است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان انتخابات را مهندسی می‌کند، گفت: ما نگاه حزبی، جناحی و گروهی به افراد نداریم و اساساً افراد را فارغ از خاستگاه سیاسی‌شان بررسی می‌کنیم؛ خود شخص را بررسی می‌کنیم و طبیعتاً اگر احراز صلاحیت شود، گروه‌های سیاسی می‌توانند او را به عنوان نماینده خود معرفی کنند؛ لذا مبنای ما قانون است و مهندسی بلد نیستیم و اساساً مهندس نیستیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ولایتمداری رئیس جمهور آینده گفت که رئیس جمهور آینده باید درد مردم را بفهمد و به معنای واقعی مردمی و ساده‌زیست باشد.

نائب رئیس حزب موتلفه اسلامی گفت: عدم حمایت جبهه اصلاحات از برخی از چهره‌های شاخص و عدم علاقه این افراد به حضور در میان اصلاح طلبان به این دلیل است که این افراد نمی‌خواهند هزینه عملکرد نامطلوب اصلاح طلبان را در دوره‌های گذشته پرداخت کنند.

عباس آخوندی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳:

امیدوارم شورای نگهبان در صورت هرگونه ابهام، مستقیم با ما تماس بگیرد

«من با شناختی که از خود و سایر نامزد‌های پیشنهادشده از سوی جبهه دارم، مطمئن هستم که همگی واجد صلاحیت مصرح در قانون اساسی هستیم. امید دارم که هر یک از اعضای شورای نگهبان در صورت دریافت هرگونه ابهام، مستقیم با ما تماس بگیرد و بر اساس ظن و گمان اقدام نکند.»
رییس جبهه اصلاحات گفت: ا ما بنای مشارکت داریم تا همه سلایق مختلف حضور داشته باشند. اگر فقط یک جریان کاندیدای انتخابات خود را داشته باشد دیگر انتخابات نیست. امروز انتخابات در کشور به ابتذال کشیده شده است. اگر ظرفیتی برای جامعه وجود داشته باشد اصلاحات می‌تواند از ان استفاده کند. راه رفته را دوباره تکرار نخواهیم کرد زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهد رفت.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رئیس جمهوری که نتواند حداقل در ۱۰ مورد از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی و فرهنگی کشور نظر دهد و طرح روشنی برای این ها نداشته باشد، حتما در اداره کشور مشکل خواهد داشت.
بعید است انتخابات پیش‌رو دوقطبی شود. حتی نامزدهایی همچون محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی با فرض تأیید صلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان هم قادر نیستند صف‌بندی جدی‌ای در جامعه ایجاد کنند.