احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

از ساخت ۳۰۰ هزار مسکن در تهران تا پایان احتکار زمین

دیدگاه نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم برای مسکن مردم

هریک از شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌هایی برای اقتصاد کشور و حوزه مسکن به عنوان یک بخش مهم در سبد خانوار دارند که در این گزارش به آنها پرداخته‌ایم.
علی لاریجانی؛ محبوبِ میانه روهای تکنوکرات، مغضوبِ تندروها؛

کارنامهِ سنگین یک مسئول «مدیر و مدبر»

علی لاریجانی یکبار دیگر ردصلاحیت شد، آنهم با کارنامه پروپیمانی از حضور در مسئولیت ها و سمت های حساس و سنگین در سال های مختلف سیاست ورزی اش، اما گویا اینبار این کارنامه کنار گذاشته شده و او را «مدیر و مدبر» ندانسته اند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اینکه نتیجه احراز صلاحیت‌ها پیش‌بینی‌ پذیر نبود معنایش این است که با جدیت سوابق همه داوطلبان بررسی و بحث‌ها به‌صورت جدی صورت گرفته است.
شورای نگهبان بعدازظهر یکشنبه اسامی نامزدهای مورد تاییدش را برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد و اگرچه چینش صحنه تاحد زیادی شبیه انتخابات سه سال پیش است اما تغییر نیمی از صحنه رقابت فضای جدید و متفاوتی را در این دوره پدید آورده است.
به نظر می آید با اعلام خبر تایید صلاحیت آقای دکتر پزشکیان نشانه های فراوانی از امیدواری و شور و نشاط در بین مردم دیده می شود. البته در مقطع فعلی به نظر می آید که این شور و نشاط بیشتر در سطح فعالان سیاسی و انتخاباتی یا نخبگان سیاسی است و احتمالا هنوز این موج در بدنه جامعه خیلی مشهود نیست.
آنچه امروز جبهه انقلاب گرفتار آن است فاصله گرفتن از کار تشکیلاتی از مرحله ثبت نام و اجازه «آتش به اختیار» برای ثبت نام‌ها و به‌هم ریختگی در فضای تبلیغاتی و زدن نامزدهای خودی در فضای مجازی- هرچند معتقدم تخریب رقیب در جبهه مقابل هم رفتاری زشت و تقبیح شده است- می‌باشد.
مردم از دعوا خسته شده‌اند. اتفاقا افراد و جریاناتی که اقدام به تخریب و دعوا و اتهام‌زنی می‌کنند، رای و جایگاه خودشان را میان مردم از دست می‌دهند. در مقابل کسانی که با یک برنامه ایجابی وارد عرصه می‌شوند، موفق‌تر هستند. به نظرم، مردم ایران امروز دلتنگ یک رییس‌جمهور قوی هستند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره رویکرد دولتش در اجرای برنامه‌های بالادستی گفت: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشخص است و هر دولتی که روی کار می‌آید باید برنامه توسعه را بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اجرایی کند.
من، محمدباقر قالیباف ، کاندیدای چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاستِ جمهوری، برای رقم‌زدن این هدف بزرگ به‌سوی تک‌تک شما ایرانیان عزیز دست یاری دراز می‌کنم. شما من را با تمام نقاط قوت و ضعفم می‌شناسید. شما می‌دانید آنچه وعده می‌دهم را به سرانجام می‌رسانم.
خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مناسبت برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری طی بیانیه ای دیدگاه خود را مبنی بر خصوصیات دولت آینده ترسیم نمود.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اینکه ایران در ۱۰۰ سال اخیر به ساختار و چارچوب منسجم سیاسی و حکمرانی رسیده است، گفت: اما در دیگر ساختارهای حکومتی که مهم‌ترین آن، دولت است نیاز به تحول اساسی داریم.

یک مدرس دانشگاه گفت: این نوع نظارتی که از طرف شورای نگهبان بر انتخابات صورت می‌گیرد طبیعی است و متن قانون اساسی این الزام را به وجود آورده است.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با اشاره به بحث رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات، گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با درجه حساسیت بالایی انجام می‌شود.

سعید جلیلی یکی از شش کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی پا به عرصه گذاشته که در برنامه‌های پیشین او شعارهای اقتصادی زیادی از جمله حل مشکل تورم، روشن کردن موتور تولید و اشتغال، شفاف سازی خصوصی سازی در کشور، جلوگیری از نوسانات در بازار ارز، رفع مشکل مسکن و توزیع سبد غذایی به چشم می‌خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز رئیس جمهورهای مختلفی با نگاه های متفاوت روی کار آمدند و همواره این مردم بوده اند که با مشارکت حداکثری در انتخابات رئیس جمهور خود را انتخاب کرده اند.