احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اولین مناظره شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه (۲۸ خرداد ماه) در ساختمان شیشه‌ای سازمان صداوسیما در حالی برگزار می‌شود که بر اساس آنچه وعده داده شده، با تفاوت‌هایی در محتوا و نحوه اجرا و همچنین زمان پخش، نسبت به دوره‌های قبل همراه خواهد بود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در «دولت خدمت» می‌خواهیم به شما تکیه کنیم، نه اینکه جای شما بنشینیم. دولت به محصول نهایی زنجیره تولیدکننده نیاز دارد و نباید داخل زنجیره دخالت کند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: پورمحمدی هم ‎سانسور را تجربه کرد.
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بازنشر و انتشار نظرسنجی‌ها و یا نظرسازی کاذب که از مجاری غیررسمی انعکاس پیدا می‌کند و مبدا آن مشخص نمی‌باشد، در خصوص انتخابات و یا نامزدهای انتخاباتی و یا انتشار مطالب علیه نامزدها جرم است.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: جلیلی حتی سابقه اداره یک مغازه را هم نداشته و هیچ‌کار اجرایی نکرده. از طرفی یک نگاه کاملا منحصر را در سیاست خارجی رهبری می‌کند.
نامزدها باید پیشاپیش اعلام کنند که بعد از بررسی‌های ضروری فقط یکی از آنها در صحنه باقی خواهد ماند. این اقدام از تفرقه احتمالی در میان هواداران جلوگیری می‌کند و می‌تواند زمینه وفاق و همدلی بیشتر نیز باشد.
روزنامه کیهان در واکنش به نطق انتخاباتی پزشکیان نوشت: سخن ایشان با خواسته مدعیان اصلاحات ۱۸۰ درجه تفاوت دارد و به همین علت است که داد مدعیان اصلاحات از آن بلند شده است.
دو تجربه پیش روی مسعود پزشکیان است، البته او فعلا نه هاشمی ۸۴ است نه موسوی ۸۸. استعدادها و امکانات و ویژگی‌های شخصی و سیاسی‌اش هم با آنها فرق دارد، اما اطرافش پر از تکنیسین و فالانژ است.
مدیرحوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه هیچ گاه به صورت رسمی و مصداقی وارد مباحث مربوط به انتخابات نمی شود؛ رسالت حوزه تبیین شاخص ها و ملاک‌های یک انتخاب خوب است.
بیم و امیدی بر این انتخابات سایه افکنده که نیازمند خوانشی دیگر است؛ نخست آنکه برای عبور از این مرحله و جست‌وجوی راهی برای توسعه کشور ضروری است گام‌های استواری برداشته شود و این مهم جز با همت مردم و خواست آنان امکان‌پذیر نیست و دوم آنکه حل مشکلات زند‌گی روزمره مردمی که می‌خواهند زندگی کنند و زندگی کردن حق آنان است، نیازمند حضوری موثر برای انتخابی متفاوت است.
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: تحریم‌ها مانع جذب سرمایه‌های خارجی می‌شود؛ حتی جذب سرمایه های ایرانی خارج از کشور هم به خاطر تحریم ها سخت است.