احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

خودکفایی ایران در صنعت هوافضا

ابوالفضل ابوترابی، گفت: بعداز انقلاب در تمام مسابقات علمی ، فیزیک و نجوم، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.دستاوردهای بزرگی را در صنعت هوافضا و ماهواره کسب نمودیم.
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: سعید جلیلی مدعی نامزدی نیست، اما می‌گوید اگر اصولگرایان سر من به اجماع برسند به انتخابات وارد خواهم شد؛ ولی اگر اجماع نباشد او قصد ورود به انتخابات ندارد.
یک دانشمند عصب‌پژوه در دانشگاه مک‌مستر آزمایشی انجام داد. سرِ دو دسته (افراد قدرتمند و افراد نه‌چندان قدرتمند) را زیر دستگاه تحریک مغناطیسی مغز قرار داد. نتیجه جالب بود.
از سوی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران؛

برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰ اعلام شد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران مشروح برنامه زمان بندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و شوراهای ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اعلام برنامه‌های اولین روز دهه فجر از اجرای ۴۲ هزار عنوان برنامه و مراسم سلامت محور در سراسر کشور خبر داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مزیت اصلی کشور را نیروی انسانی با ویژگی‌ها و شایستگی‌های بالا و انگیزه خدمت و پاسخ به مطالبات مردم دانست و تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب مهم ترین ضرورت برای مسوولان تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنها است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر اصولگرایان و نیروهای انقلابی در این مقطع سرنوشت ساز که تکلیف مدیریت اجرایی ۸ سال آینده کشور معلوم می شود هوشمندانه، مخلصانه و به درستی عمل نکنند چه بسا اصلاح طلبان مجدد با شیوه های تبلیغاتی خاص خود قوه مجریه را در دست بگیرند و امور کشور به روال فعلی ادامه یابد و مشکلات جامعه و نارضایتی مردم افزایش یابد.
مدیرعامل بنیاد باران گفت: علاوه بر اتهامات بی پایه و اساس روزنامه ها و رسانه های افراطی، انتشار متون و اخبار کذب در فضای مجازی نیز بر شدت تخریب ها افزوده است.
حزب مردم سالاری در بیانیه ای با اشاره به بررسی و تغییرات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی نمایندگان مجلس تاکید کرد: مجموع تغییراتی که تاکنون برای منابع بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس اتفاق افتاده، مغایر با شعار پرطمطراق «ضروت توجه به معیشت مردم» نمایندگان دوره یازدهم مجلس است.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای ناطق‌نوری، شخصیتی تأثیرگذار در انتخابات مختلف هستند و قطعاً ایشان در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد، اما نه به‌عنوان نامزد انتخاباتی. ولی عقبه سیاسی ایشان در انتخابات از یکی از نامزد‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
در نامه ای سرگشاده عنوان شد:

محسن هاشمی به خواهرش فائزه: عذرخواهی کن

در پی مصاحبه اخیر فائزه هاشمی در مورد دونالد ترامپ و اقدامات رییس جمهور آمریکا علیه ایران، محسن هاشمی طی نامه ای سرگشاده به اظهارات وی واکنش نشان داد و نوشت: «می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی!»
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که اصلاح‌طلبان در شرایط خطرناک هستند، اظهار کرد: اکنون بهترین زمان است که اصلاح‌طلبان به خودشان بازگردند و نهادی ایجاد کنند که بتواند تصمیماتی با ضمانت اجرایی بگیرد.