پیام رد صلاحیت‌ها برای علی لاریجانی

یک روزنامه ردصلاحیت گسترده چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی را ناشی از نگرانی برخی گروه های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی دانسته است.
تصویر پیام رد صلاحیت‌ها برای علی لاریجانی

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا بر تصور غلطی که به وجود آمد، یا عده‌ای آن را به وجود آوردند، این انتخابات رقابت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نبود. اساساً چهره‌های اصلاح‌طلب برای این انتخابات، تصویر روشنی نداشتند و نمی‌دانستند با آن چه کنند. به خصوص پس از اتفاقات سال پیش بین اصلاح‌طلبان و مردم گسست پررنگی ایجاد شده بود. هواداران رئیسی و قالیباف نیز احساس رقابتی با اصلاح‌طلبان نداشتند. بیشتر اما خود را رقیب لاریجانی‌ها و میانه‌روها می‌دیدند. از این افراد نگران بودند و هنوز هم هستند زیرا اگر کسی پای صندوق بیاید این بار به این طیف رای می‌دهد.

این روزنامه افزوده است: برای همین ردصلاحیت نیروهای نزدیک به لاریجانی، پیام مهمی به او و آینده سیاسی اوست که در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد و لاریجانی نباید تصور کند که وضعیت تغییر کرده است. نیروهای پایدارچی همچنان فعال و نگران لاریجانی و طیف او هستند زیرا لاریجانی می‌تواند لیست اصولگرایان را با چالش روبه‌رو کند، لاریجانی می‌تواند آرای سنتی آنان را بشکند، لاریجانی می‌تواند آنهایی که با اندک آرایی وارد مجلس شده‌اند و می‌شوند را با بحران سیاسی مواجه کند. پس زدن او و تلاش برای ردصلاحیت نزدیکان و هواداران او پیشگیری از یک اتفاق دیگر است. اگر لاریجانی این مجلس را بگیرد ۱۴۰۴ نیز می‌تواند چالش بزرگی برای جبهه پایداری و رئیسی به وجود بیاورد.

منبع: روزنامه سازندگی

575322