یاران لاریجانی را ردصلاحیت کردند که او از انتخابات ۱۴۰۴ پا پس بکشد؟

اگر چه تسنیم نوشته بود که «اخبار پس از تایید محمدباقر نوبخت و علی مطهری حکایت از این دارد که حسن روحانی و علی لاریجانی احتمالا در تهران لیست انتخاباتی مشترک می‌دهند.» اما به‌نظر نمی‌رسد لاریجانی قصد ارایه لیست مشترک با روحانی داشته باشد.
تصویر یاران لاریجانی را ردصلاحیت کردند که او از انتخابات ۱۴۰۴ پا پس بکشد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، لاریجانی در کدام نقطه از سپهر سیاسی ایران جای دارد؟ شخصیتی که ردصلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همه را شگفت‌زده کرد.

اکنون هم چهره‌های نزدیک به رئیس سابق مجلس ردصلاحیت شدند.اما چرا ؟ این اتفاق می‌تواند به معنای نه به لاریجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ باشد، چرا که یکی از الزامات کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، حضور افرادی از سوی این فرد در مجلس برای آماده‌سازی فضاست که اکنون لاریجانی از این دسترسی محروم شده است. از سوی دیگر در غیاب اصلاح‌طلبان، تنها رقیب طیف قالیباف و رئیسی در انتخابات مجلس یاران لاریجانی بودند که ردصلاحیت شدند.

در چنین شرایطی علی لاریجانی باید ایفاگر چه نقشی باشد؟ ۲۱ دیماه منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا گفت: «در سه مجلس گذشته، تمام جریانات موجود سیاسی کشور در مجلس، منهای خالص‌گراها و آدم‌های تند، با آقای لاریجانی کار کردند و همه، راضی بودند چون رفتار عقلایی داشت.»

او افزود: «آقای لاریجانی به‌دنبال لیست نبود اما به‌دنبال پرشورکردن انتخابات بود و حال باید ببینیم ته کاسه‌مان چیزی می‌ماند که بگوییم برای لیست دادن هستیم یا خیر.»

۲۲ دیماه خبرآنلاین از حقیقت‌پور پرسید: رصد رسانه‌های اصولگرا و طیف تندرو حکایت از نگرانی آنها از تحرکات انتخاباتی آقایان لاریجانی و روحانی دارد درحالیکه این دو چهره اصرارشان بر حضور مردم در صحنه و مشارکت است، چرا تندروها آنقدر از تحرکات روحانی و لاریجانی نگرانی دارند؟» او جواب داد: «این لاریجانی همان لاریجانی است که تایید صلاحیت نشد، دیگر؟ آقای لاریجانی وزن سیاسی دارد که اینها نگرانند یا وزن سیاسی ندارد؟

وی افزود: «پس آقای لاریجانی به‌دلیل وزنی که داشت و تاثیری که می‌توانست در روند انتخابات ۱۴۰۰ بگذارد ردصلاحیت شد، در این رابطه هم حرف‌های زیادی داریم که می‌گذاریم برای بعد از انتخابات و الان نمی‌خواهیم فضا را مشوش کنیم. چیزی هم که از آقای دکتر لاریجانی مشاهده می‌کنم همین منویات مقام معظم رهبری است، یعنی داغ کردن تنور انتخابات، دعوت مردم به مشارکت و دعوت نمایندگان گذشته به هدایت مردم به سمت صندوق‌های رأی. آقای دکتر لاریجانی یک واقعیت برای نظام است و همه باید این را بپذیرند.»

اگر چه تسنیم نوشته بود که «اخبار پس از تایید محمدباقر نوبخت و علی مطهری حکایت از این دارد که حسن روحانی و علی لاریجانی احتمالا در تهران لیست انتخاباتی مشترک می‌دهند.» اما به‌نظر نمی‌رسد لاریجانی قصد ارایه لیست مشترک با روحانی داشته باشد.

منبع: آرمان ملی

585970