در نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شعار زن، مشارکت، تحول حکمرانی؛

حداد عادل: نقش زنان در مقاومت فلسطین افتخار آفرین است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ روز از بمباران مردم فلسطین به جرم دفاع از خود می‌گذرد و نقش زنان در این مقاومت بسیار شکوهمند است اما رسانه‌های جهان نه آن را می‌بیبنند و نه انعکاس می‌دهند.
تصویر حداد عادل: نقش زنان در مقاومت فلسطین افتخار آفرین است

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی حداد عادل روز پنجشنبه -۲۸ دی- در همایش《زن، مشارکت و تحول حکمرانی》با اشاره به حوادث غزه و مردم قهرمان فلسطین گفت: بیش از ۱۰۰ روز از بمباران مردم فلسطین به جرم دفاع از خود می‌گذرد و نقش زنان در این مقاومت بسیار شکوهمند و افتخار آفرین است اما رسانه‌های جهان نه آن را می‌بیبنند و نه انعکاس می‌دهند. نباید اجازه دهیم اخبار فلسطین برای ما عادی شود.

نقش زنان در مقاومت غزه بسیار شکوهمند و افتخار آفرین است

وی با تاکید بر اینکه به اینکه جنایت غزه مایه شرمساری انسان است، گفت: موجب سرافکندگی انسان است که به همه ادعا این شده است که گروهی از منطقه دیگر سرزمین مردم را اشغال کنند و از اشغالگر پشتیبانی شود.

رئیس شورای ائتلاف با اشاره به اینکه از همان دوران تجدد، تمدن غربی چند کلیدواژه و تابلو برای نفوذ در جامعه ایران و اسلام داشت، توضیح داد: پیشرفت در علم، فناوری، صنعت و قانون، دموکراسی و آزادی از این کلیدواژه‌ها و تابلوها بود که جامعه اسلامی متهم به عقب‌ماندگی در این حوزه‌ها می‌شد.

حداد عادل افزود: یکی از این کلیدواژه‌ها و مفاهیم، مفهوم زن بود و منادیان تجدد، مدعی بودند که زنان اسلامی هیچ پیشرفتی ندارند و زنان غربی پیشرو هستند.

وی با اشاره به اینکه از همان دوران تجدد در قاجاریه، دنیای اسلام در برابر چالش و حریف‌طلبی غرب بود، تصریح کرد: دو تمدن غرب و اسلام در برابر هم قرار گرفته و نتیجه آن در دوران پیش از انقلاب محسوس بود. از میان همه وعده‌ها، آنچه عمدتا محسوس بود، آزادی زن به معنای بی‌حجابی و برهنگی و عدم رعایت هنجارها و ارزش‌های جامعه دینی بود.

حداد عادل تصریح کرد: از کل آن وعده‌های علمی و پیشرفت تنها این جنبه وارد شد و در رسانه و سینما زن به عنوان کالایی برای جذب مخاطب نشان، الگوی هالیوود در ایران دنبال و زن موجودی ابزاری برای رونق سرمایه داری تعریف شد.

پرمعناترین اقدام بنیانگذار انقلاب، ارسال پیام تاریخی خود از طریق خانم مرضیه دباغ به گورباچف بود

رئیس شورای ائتلاف با بیان اینکه با انقلاب اسلامی الگوی تازه‌ای بر اساس منابع قرآنی و اسلامی ارائه دادیم، گفت: پرمعناترین اقدام بنیانگذار انقلاب، ارسال پیام تاریخی و سنگین خود از طریق خانم مرضیه دباغ به گورباچف بود. سپرده شدن این ماموریت مهم به دست یک بانوی انقلابی، زندان کشیده و رنج دیده بسیار پرمعنا بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: خانم دباغ به عنوان الگوی زن متدین، هوشمند و فعال، فرماندهی سپاه همدان را برعهده داشت از سوی دیگر مادری هم می‌کرد.

حداد عادل همچنین با اشاره به رویکرد رهبر معظم انقلاب به موضوع زنان، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در هر فرصتی الگوی زن مسلمان را تبیین می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معتقدند نظر اسلام درباره زن خانه‌نشینی نیست بلکه زن هم باید در خانه مدیریت کند وهم در اجتماع حضور فعال داشته باشند و ایشان در هر مناسبتی این الگو را توضیح داده و تکمیل می‌کنند و این الگو در حال جا افتادن در جامعه است، پس از انقلاب شاهد حضور دانشجویان زن باحجاب و متدین در دانشگاه ‌ها بودیم.

تزلزل خانواده به معنای مبارزه با ریشه دین است

رئیس شورای ائتلاف با تصریح بر این نکته که غرب برای تسلط بر جهان غیر غربی، ویرانی خانوده را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: تا خانوداه استحکام داشته باشد دینداری برقرار بوده و کانون تربیت دینی خانواده و دامن مادر است. کودکان باید حجاب، نماز و روزه را از خانواده و والدین خود بیاموزند.

حداد عادل افزود: تزلزل خانواده به معنای مبارزه با ریشه دین است و اگر می‌بینیم فضای مجازی تا این اندازه در شرم زدایی و بی‌عفتی فعال عمل می‌کند، برای از بین بردن حجب و حیا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیر ازدواج کردن و بالا رفتن آمار طلاق را برنامه دشمن دانست و گفت: کاری که زن در این الگوی اسلامی ایفا می‌کند از مردان مهمتر است. اولین معلم همه افراد جامعه زنان هستند و زنان انسان سازند و آینده هر جامعه بستگی به ارزش‌هایی دارد که زنان، کودکان خود را بر آن اساس تربیت می‌کنند.

تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیات جامعه ندارد

رئیس شورای ائتلاف با اشاره به اینکه زنان نیمی از جامعه هستند و باید درهمه عرصه‌ها حضور داشته باشند، توضیح داد: تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیات جامعه ندارد و در ۲۹۰ نفر نماینده چرا باید تعداد نمایندگان زن ۱۷ نفر باشد؟ باید این رقم افزایش یافته و برای همه مسائل و نه فقط مسائل زنانه باید اظهار نظر کنند.

وی افزود: افرایش حضور زنان در قانون‌گذاری نه مانند غرب دستوری بلکه باید طبیعی افزایش پیدا کرده و تاثیر آنان در مجلس نشان داده شود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به منظور بحث و بررسی درباره مشارکت حداکثری زنان در انتخابات، بهره‌گیری از ظرفیت بانوان کاندیدای این شورا، تبیین جایگاه زنان در قانون‌گذاری و قوانین حوزه زنان و خانواده، نشستی را با عنوان زن مشارکت و تحول حکمرانی، در سالن شهدای انقلاب اسلامی برگزار کرد.

باید نگاه تدریجی به ورود زنان به عرصه سیاست داشته باشیم

حداد عادل حضور تعداد زیادی از بانوان تحصیل‌کرده شورای ائتلاف در فرایند انتخابات را بهترین نشانه ارزش‌گذاری نظام اسلامی به زنان توصیف کرد و گفت: با وجود این میزان داوطلب باید این واقعیت را در نظر بگیریم که تعداد نمایندگان محدود است و باید نگاه تدریجی به ورود زنان به عرصه سیاست داشته باشیم. از این رو در بررسی کارنامه زنان شورا به تعادل منطقی و طبیعی خواهیم رسید تا در مسیر پیشرفت جایگاه زنان گام بلند منطقی و ممکن باشد.

وی ادامه داد: مجلس تنها مکان موجود برای خدمت به کشور نیست و باید در همه صحنه‌ها به ویژه‌ عرصه اجتماعی و نهادهای مردم‌نهاد خدمت و فعالیت کرد.نیت و هدف ما ایجاد فضا برای استفاده از ظرفیت زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه است.

وی تاکید کرد: با انقلاب اسلامی می خواهیم الگوی تازه ای بر اساس معارف اسلامی ارائه کنیم که نه به معنای بازگشت به زن ایرانی قبل از دوره تجدد و نه به معنای الگویی که تمدن غربی خواسته به ما تحمیل کند. امام (ره) در پاریس با دانشجویان مسلمان ایرانی جلساتی داشت. در آن زمان خبرنگارانی که مکرر به سراغ امام (ره) می رفتند یکی از سوالات آنان در خصوص وضع زنان بود. یکی از خبرنگار زن برجسته آن دوران رفته بود از امام (ره) همین سوال را کرده بود. یک خبرنگار کیهان قبل انقلاب هم از ایران رفته بود. کاملا راجع به زنان حساس بودند. امام (ره) با رفتارش نشان داد چه نظری در مورد زنان دارد.

منبع: ایرنا

586918