احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه با وجود اینکه پیگیری‌ها و تماس‌هایی از سوی شورای نگهبان با نامزدها و ستادهایشان برقرار شد، هیچ کدام شکایت و اعتراضی نسبت به روند برگزاری مرحله اول انتخابات نداشتند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: کاندیداها بدانند داستان افشاگری و لو دادن همدیگر، افشاگری و بگم بگم و به طور فرض رکب زدن را پیش نکشند که این اقدام‌ها سرمایه اجتماعی را تخریب می‌کند.
علی‌طیب‌نیا چگونه تورم را تک‌رقمی کرد؟

فرمانده اقتصادی ستاد پزشکیان کیست؟

ورود علی طیب نیا به عرصه‌ی انتخابات و حمایت وی از مسعود پزشکیان، با موجی از واکنش افکار عمومی و کارشناسان همراه بود.
انصراف هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ( از هر جناح وبا هر گرایش سیاسی) اگر پس از استفاده از امکانات صدا و سیما انجام شود به لحاظ فقهی و قواعد حقوق خصوصی و نیز بر اساس قواعد حقوق عمومی موجب ضمان و مسئولیت مدنی آنها شده و جبران خسارت وارده به بیت المال ضروری است.
شورای نگهبان باید تأیید نهایی هر فردی برای نامزدی انتخابات در سطح ملی، چه در مجلس یا ریاست جمهوری را منوط به ارائه تعهد کتبی برای باقی ماندن تا پایان رأی‌گیری انتخاباتی کند. تعهد اخلاقی چنین است که از جیب مردم و دولت، هزینه‌سازی زیان آور نکنیم.
مساله اصلی مشارکت است. حیات و سرنوشت سیاسی عمدتا در گروی این شاخص است و نه فقط نتیجه نهایی.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جدیدترین توئیت خود نوشت: من آمده‌ام پای مردم بایستم، بساط کاسبان تحریم و صاحبان ایده‌های تخیلی را به هم بزنم و به دروغگویی‌های زشت پایان دهم.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع حامیان «سعید جلیلی» در اسلامشهر گفت: رئیس جمهور عزیز و شهید ما برای بودن در کنار مردم و گفت‌وگو با آنان شبانه‌روز نمی‌شناخت و جانش را در این مسیر فدا کرد.

ستاد انتخابات کشور:

تجمعات خیابانی ممنوع است

محسن اسلامی با بیان اینکه فرایند تبلیغات در مرحله دوم انتخابات همچون مرحله اول است، گفت: طبق قانون راه‌اندازی کارناوال‌ها و تجمعات خیابانی ممنوع است.

وزیر نفت دولت نهم در پی اظهارات اخیر وزیر نفت دولت اصلاحات درباره قرارداد کرسنت گفت: اینکه در پرونده کرسنت دلال‌ها نقش داشته و فساد رخ داده یک امر مسجل است و کسی نمی‌تواند آن را رد کند.

نشست خبری ریاست ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با حضور رئیس شورای راهبردی ستاد مرکزی وی در استان مازندران برگزار شد و برنامه‌های این کاندیدا در هفته منتهی به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تشریح شد.