احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اگر با نگرشی روشن به انتخابات اخیر بنگریم، باید بپذیریم که دیگر نمی‌توان بی ضمان و پشتیبان، حرف های دهان پرکن زد و آرای پرشمار و میلیونی را با تبلیغات و شعار و وعده از مردم گرفت. سطح و عمق آگاهی تغییر کرده و بر کیفیت آن بسیار افزوده شده است. اکنون در بزنگاه یک دوران جدید هستیم.
اگر با نگرشی روشن به انتخابات اخیر بنگریم، باید بپذیریم که دیگر نمی‌توان بی ضمان و پشتیبان، حرفهای دهان پرکن زد و آرای پرشمار و میلیونی را با تبلیغات و شعار و وعده از مردم گرفت. سطح و عمق آگاهی تغییر کرده و بر کیفیت آن بسیار افزوده شده است. اکنون در بزنگاه یک دوران جدید هستیم.
در اولین مناظره از دور دوم انتخابات مجلس یک سو «پزشکیان» بود و سوی دیگر «سعید جلیلی -مجری صداوسیما». اما دوپینگ آقای کاندیدا مقابل پزشکیان به کمک او نیامد و او چندین بار مقابل سوالات چالشی پزشکیان به گوشه رینگ کشیده و ناک اوت شد.
محمدباقر قالیباف با ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم پس از مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در جایگاه سوم قرار گرفت.
آقای پزشکیان، با مناظره و سوالات و چالش های آن طوری مواجه می شود، که کلا گویا چند پاسخ قالبی پیش ساخته، بیشتر در چنته ندارد و به همین علت هم زود حوصله اش سر می رود.
رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در آذربایجان شرقی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را برای اقتدار نظام بسیار مهم دانست و گفت: انتخاب رئیس‌جمهور آینده با رای بالا اهمیت بسیاری دارد.

مجتبی لشکربلوکی در یادداشتی با اشاره به پیام‌های مباهله نوشت: اگر در مقابل دشمن محکم بایستیم، دشمن عقب‌نشینی می‌کند.
روح‌الله رئیسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور شیراز در یادداشتی تأکید کرد: شهید رئیسی در دوران کوتاه مسئولیت‌های خود، گام‌های بلندی را در این راه برداشتند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان منصف اقتصادی، آثار مثبت این اقدامات در آینده ملموس‌تر خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد که دولت آینده در امتداد مسیر دولتی باشد که رهبر معظم انقلاب، رئیس شهید آن دولت را الگوی تراز ریاست‌جمهوری نامیدند.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه آرای مردم از درون صندوق‌های رأی با انتخاب اصلح موجب تثبیت جهت‌گیری راه دولت رئیسی خواهد بود، گفت: آمادگی مردم برای مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باید نسبت به دور اول دوچندان و مضاعف شود.

سعید جلیلی در دانشگاه تهران:

شعار من به‌خاطر ادبیاتش و جملات قشنگ نیست

سعید جلیلی عصر امروز - دوشنبه - در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: شعار من به‌خاطر ادبیاتش و جملات قشنگ نیست. شعار باید عصاره و خلاصه رویکرد و برنامه نامزد برای کشور باشد. وقتی از یک جهان فرصت صحبت می کنیم، از مجموعه ای از نیروی انسانی متخصص صحبت می کنیم که آماده جهش برای ایران هستند.
تاکید بر لزوم افزایش سرعت اینترنت همراه و ثابت، استفاده همه از اینترنت و خود سازندگی بهترین راه برای مبارزه با تورم برخی از مهم‌ترین اظهارات اقتصادی دو نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز اول دور دوم تبلیغات آنها است.

دفتر سخنگوی دولت در پاسخ به ادعای سخنگوی ستاد پزشکیان اعلام کرد: سخنگوی دولت جزو مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات قلمداد نمی‌شود و در اعلام موضع اخیر خود نیز از تریبون یا امکانات رسمی و دولتی و در ساعات اداری استفاده یا اقدام نکرده است.

رصد منظومه گفتمانی رهبر معظم انقلاب و توجه به تکرر تأکید ‌ایشان بر شاخص بودن حضور مردم در انتخابات، به طور کامل نشان می‌دهد مشارکت نه یک مسئله تشریفاتی که امری حیاتی و نیازی قطعی برای دوام، قوام، عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی است.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: مشارکت در انتخابات یکی از مؤلفه‌های قدرت و مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.